AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
9.599

Programera AUX på E61

Sida 1 av 2
Ri
22
Richy Rich
545 Touring -05
Hej.

Någon som känner till någon i Jönköpingsområdet, som för en billig peng, kan programera in AUX i CCC på en E61?
I så fall, släng iväg ett svar här.
ch
76
chestor
BMW M5 e60 -05
Hej
Jag bor ifs i Stockholm
men kan programmera in aux åt dig om du vill
Vill du ha hela installationen samt programmering kostar det 1250kr
endast programmering 500kr

En gång BMW alltid BMW
Ri
22
Richy Rich
545 Touring -05
Sorry.

Men det känns lite overkill att köra totalt 70mil bara för det.
Men tack ändå!

Någon som vet någon i Jönköpingstrakten?
vi
20
vieri_jr
530iA -06
chestor du har pm!
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Richy Rich: Varför gör du det inte själv?
Ri
22
Richy Rich
545 Touring -05
F-Tar: Jo visst, har forskat lite i det. Tyvärr så känns det som om ju mer jag läser om det, desto krångligare verkar det vara...
Har t.o.m. läst någonstans att en uppgradering tar flera timmar och att man därför måste strömmata bilen separat.
Men jag kanske har fel! Jag hoppas jag har fel.
Om du (eller någon annan) vet hur det hela går till så är jag "all ears"

Vad jag förstått så räcker det med ett OBD-2 interface. Eller måste man använda den optiska M.O.S.T bussen?

Vilket program är smidigast? Kollar man runt lite så verkar det ju användas fyra-fem olika program.

Har du en steg för steg guide för något av programmen så vore det kalas. Har hittat ett par guider men de tar inte upp exakt hur man går tillväga med AUX eller MP3.

Funderar nämligen också på om det går att aktivera MP3-uppspelning via CD på den.

FUI : Jag har en 545 som är tillverkad okt-04 och jag tror att det sitter en CCC i den. (med CD-spelare och separat DVD-navi) Ingen CD-växlare dock.
/ Rich
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Det är vad jag håller på med nu. Uppdatering behöver du inte göra för att ordna aux + att någon komponent kan krascha under denna uppdatering. De är vad BMW sade till mig iaf! De tar 1800 Kr för att aktivera ingången i denna modul. Hela installationen kostar multum.

OBD fungerar bra.. Men du behöver programmen, kan länka om du vill ha. Där får du med guide också. Men lite datorvana behöver man för att förstå det hela. Jag har just fått mina program att funka så nu studerar jag moduler osv för att kunna aktivera ingången. Ska bli kul :)

Kolla gärna upp vad som krävs då du inte har förberedelse för 6-CD vxl. Då jag frågade BMW så sa dom att detta är ett krav för att ens kunna ha aux. Just för att det är i den porten kablaget ska in.

Sjukt dumt att dom inte lämnade ingången aktiv vid leverans av bilen. Bara för att man inte har 6 cd växlare så kanske man vill använda ingången till nåt annat.. Aux t.ex.
Ri
22
Richy Rich
545 Touring -05
En länk till en bra program vore kanon!
Vilket föredrar du själv att använda?

Vet på ett ungefär hur det går till men är inte riktigt hundra...
..men det ger sig kanske när man sätter igång med det.

Vet du hur det är med MP3-stöd?
Vissa påstår att det inte fungerar med den gamla modulen medan vissa påstår sig ha fått detta fungera utan problem? (eller måste man då uppdatera mjukvaran)

// Richy
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Beror på ifall du har Business eller proffessional? Om MP3 ska fixas. BMW använder inpa (Diagnos prog.) ncs expert bl.a (Koda) Finns mer användbart också beroende på vad man ska göra.

Absolut, man måste sätta sig in i de. Väldigt noga också :P

Skickar PM
Ri
22
Richy Rich
545 Touring -05
Är det någon där ute som vet om man kan ha motorn igång när man programmerar om boxar i bilen??
Eller MÅSTE tändningen stå i läge "2"?
(det är bara navi/stereon som ska programmeras ingen "motorstyrning" av något slag)'

/ Rich

Hej!

Håller på att installera programmen för att koda in AUX bilen.
Kan nån säga var, exakt jag hittar "kodningen för AUX"
Hade varit tacksam för lite hjälp på vägen.

Mvh
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
I CAPPL eller MASK, beroende på om du har navi eller inte.
Hej!
Jag har ingen navi. Vilken gäller då? Jag har fixat med installation t.o.m avsnitt 17 i guiden. Läste i nån tråd att det räckte? DIS och INPA är klar. Måste jag ha TIS? När jag öppnar setup för TIS och väljer språk, tex ENG så stängs rutan ner och inget händer.

Hoppas jag får en lösning på detta..

Tack på förhand; mvh
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
MASK gäller.

Jag använder inte DIS så tyvärr är jag inte mkt till hjälp där :/
Vilken använder du då? Va inte så hemlighetsfull, do you remember? ; )
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Haha :p ncs expert mest :)
Ska testa BMW SSS
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Kör så de ryk :)
Det är ditt fel om det händer något ; )

Kan du program.. aux i din?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Haha aldrig :p detta är på egen risk!

Jepp, både installation och kodning. Har kodat de mesta som går på min nu :)
Förlåt, skulle stå.

Har du programmerat AUX i din bil?

Skyller på mobilen..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.