AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.114

Reparera färddator BMW m3 11 knappar e 36 1995 års modell

Jo
8
Jomp
M3 cab - 95
Hej på er! Tänkte starta en tråd om att reparera pixelfel på e36 färddator. Har sett en del varianter på temat, men ingen där man byter ut kretskortskabeln ( eller vad det nu heter ). Fick tips om att ett utbyte av kabeln löser problemet. Har beställt en sådan från Bulgarien. Ska bli intressant att se om det går att fixa med hjälp av den. Återkommer när jag har fått hem delarna.

Tänk positivt!!!
Jo
8
Jomp
M3 cab - 95
Länk

Reparations kitet har anlänt från Ungern, inte Rumänien som jag skrev först. Ser bra ut. Följde med en detaljerad instruktion om hur man ska gå till väga. Känns absolut som något man kan klara av. Bara vinter kärlsjukdomar som hindrar några timmars verkstads besök.

Tänk positivt!!!
Jo
8
Jomp
M3 cab - 95
Ok, första försöket med det ungerska kitet blev inte så bra. Det lilla fönstret som anger klockan fungerar, men resten av displayen består av streck. Silverkabeln som Pixelnet levererar måste fästas med millimeter precision. Jag har förmodligen fallerat på 0,5 mm vilket räcker. Ger dock inte upp. Bara att demontera igen och försöka på nytt. Hoppingivande att klockan hoppade igång. Dock blev det en trevlig kväll med mekarpolarna Henrik och Micke. Ett par öl slank ner och det är aldrig fel.

Tänk positivt!!!
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
"Silverkabeln som Pixelnet levererar måste fästas med millimeter precision. Jag har förmodligen fallerat på 0,5 mm vilket räcker."

Hmmm, bestäm dig nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.