|
|
|
|---|---|
|
som topic lyder, blädrade fram felkoden i färddatorn och den sa "CC-ID 3" har försökt hitta information om det, men det finns inte allt för mycket. läste om någon som hade fått denna felkod på sin farthållare, felkoden enligt lite googlande på det säger "Longitudinal Dynamics Management - 3 Active Cruise Control Failure" men vet inte om det stämmer, så frågan är mer vad i klarspråk felet betyder, och om det inte löser sig själv, tips och iderer på vad man kan göra åt saken? lyckades konstera med att sjävla sen sensorn som sitter i fronten kostar skjotarn så hoppas inte för allt i världen att det är den det är fel på, tacksam för svar / MvH Tom Där förnuftet slutar, börjar underverken. | |
| Jag skulle nog försöka få ut den riktiga felkoden via en avläsning. När min strulade var det radarögat som helt enkelt slutat fungera. Tyvärr var den hårdvaran unik för 2003-2004 och kostade 22k ny hos BMW och sjukt svår att hitta som begagnad del. Så är det ju inte för dig, det var bara en offtopic med kuriosa. Men som sagt, försök läs felkoder, hos BMW eller hos någon med rätt interface. | |
|
får väl försöka med det, tråkiga är ju bara om det skulle konsteras att radarögat är gånget, läste även på någon sida där en hade gjort ett inlägg "There is also a Longitudinal Dynamics Management module that sits behind the light control switch that you may want to check as well." vad detta är för grunka är lite svårt att urskillja tycker jag iaf, har jag tur så kanske det finns någon som läser detta som kan kolla upp eller vet vad "CC-ID 3" innebär så har man det i ryggen isf vid en felsökning, tråkigt att höra om ditt fall, vad var det för bil du hade som det spökade på? I övrigt gillar jag faktiskt det adaptiva systemet, mindre bra när det inte fungerar, eller man vant på sig det, och sätter sig och kör en annan bil utan och får smått hjärtattack när man kommer ifatt en annan bil. Där förnuftet slutar, börjar underverken. |
|
| Min var en E60 545. Men som sagt, felkoder säger mer än tusen forumord :) | |
| Du har PowerPost förresten :) | |
|
Felkoder lästa: Active Cruise Control: 5D14, verkar som radarögat behöver justeras in. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.