|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Har precis bytt från BMW original till en försäkring genom Motormännen på min 320d-11. BMW ville ha en höjning från 3900 till 6200 kr. Det fanns inget att göra fast jag var medlem i bmwcs. På Motormännen, som jag också är medlem i så blev priset 3300. Då blev försäkringen något mer omfattande också! Skäms BMW! | |
|
11% var inte såå farligt, när premien dessutom var rätt låg från början. Jag fick däremot en CHOCKhöjning! Ställde nyligen på min sommarbil, en M3 E46 och fick hem försäkringbrevet igår - och de hade höjt premien med 37%! Vilket innebär över 3400kr/år. Ringde och ifrågasatte det samma dag och snubben på kundservice tyckte själv att det var en kraftig ökning, så han skulle höra vidare i äredndet och återkom idag - men utan något positivt besked. Höjningen stämmer och gäller. Han hade dock förståelse ifall jag vill kolla med andra bolag och sa att jag kunde få bryta försäkringen hos dom innan premieperioden löper ut om det vore så att jag hittar ett bättre alternativ. Har kollat runt och hos Trygg-Hansa kan jag få ner årskostnaden med ca 4400kr... Tråkigt, tycker jag. Då jag alltid har varit så nöjd med if och deras märkesförsäkringar. Har haft flera Bmw försäkrade hos dom (för nuvarande 2st) och även andra bilmärken. Har aldrig haft några bekymmer när jag har behövt hjälp och priserna har varit klart konkurrenskraftiga. Men nu får det nog bli ett byte... |
|
| ^ Ps. Min bil är en svensksåld -02, så jag har inte drabbats av någon "importhöjning". | |
|
BMW orginalförsäkringar skickade ut förfrågan om jag ville byta bolag nu i veckan, men av erfarenhet så lär det inte hända... Jag kör vidare med Trygg Hansa.... |
|
|
Prissättningen hos BMW Original verkar ju helt åt skogen.. 14600:-/år ville dom ta för halvförsäkring till en ny BMW 118d i Tingsstad i Göteborg. (iofs första året med 4 månader gratis, men blir ändå 9700:-) Blir Länsförsäkringar för 5400:-/år istället med extra allt.. |
|
|
Jag har bytt nyligen bytt från IF-koncernen till Länsförsäkringar. Dom ger mig 20% i Guldkundsrapport om man skaffar ett Visa-kort hos dom, sätter över ca 10000kr/månad på ett konto samt försäkrar bostaden hos dom. 20% låter mycket, men deras ord.premier ligger ca 10% över IF-koncernen (jag hade BMW Originalförsäkringar på BMW:n tidigare). |
|
|
jopp: Så du menar att du använder deras Visa-kort, ger dom din bostadsförsäkring samt sätter in 10k i månaden hos dom för att få 10% billigare bilförsäkring än ditt förra bolag? Låter inte helt värt tycker jag. |
|
|
Jag sparar nog ca 2000kr per år. Sedan får jag en bra översikt över mina försäkringar. Sparade även 600kr på hemförsäkringen. Glömde att ta med den i summeringen. |
|
| Chockhöjning är 55%, bytte vid huvudförfallodagen. J*vla if-klon. | |
|
Har åxå lämnat BMW originalförsäkringar till förmån för Trygg Hansa. Sparade runt 2500/år på mina 2 bilar och fick dessutom 5% sänkta premier på min EU-moppe och mina 2 barnförsäkringar. /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Valde bort alla "jättar" denna gången då jag blev tipsad om ett försäkringsbolag som heter www.Watercircles.se Kapade försäkringskostnaden på min F11 med 1/3 mot BMW Originalförsäkringar. 1500mil/år, 34år och bor i Mölndals kommun |
|
|
Någon med erfarenhet av Watercircles? Tog in lite priser när det var dags att förlänga bilförsäkringen på en 320d Touring -10:a. Länsförsäkringar ville ha 7400 spänn för 1500 mil, helförsäkring, Trygg-Hansa ungefär i samma härad, BMW original uppe i det blå med klart högsta pris och Watercircles på 5600 spänn för motsvarande. Tog en diskussion med Länsförsäkringar som inte kunde göra någonting åt priset (om jag inte satte över ett par hundratusen på deras bank och öppnade lönekonto) och tillade att det ju var en rätt motorstark bil jag hade (177hk diesel!) och då blir det lite så. Är därför, som ni säkert förstår, lite öppen för alternativ. |
|
|
Ställde lite frågor till Watercircles då jag va förmodligen lika skeptisk som du mot ett försäkringsbolag jag inte hört talats om tidigare.. Vart lämnas bilen vid rep? M.m men får bara svaren jag vill höra alltså hos aukt. Verkstäder.. Försäkringen tycker jag omfattar desto mer än "vanlig" försäkring IOM drulle försäkringen som ingår.. Men har peppar peppar inte ännu behövt nyttja den, men åtskilliga tusenlappar sparas varje månad iaf.... :) |
|
| 320d 2010 177 motorn. Länsförsäkringar = 5500kr Hel/Helår | |
|
Börjar närma sig för avtalstidens slut på M5:ans försäkring och fick lite obehaglig överraskning från TH igår. Föreslagen premie från TH var ca 63 000:- ???? Vet inte om man skall skratta eller gråta, tänkte att något måste ha gått åt pipan i deras system så ringde upp desssa skojare men dem var helt inställda på att det var den premien som gällde... Nu får man börja jaga humanare försäkring igen.... BMW M-POWER |
|
| 335d -11 svsåld = 19,8k / år 25 år 2500+mil/år villa med låst garaget i en liten bondhåla i Norrland.. Hoppas det finns något bättre alternativ än Bmw Original när den löper ut i November | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.