|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Min halvårspremie har höjts chockartat! 28 år, småstad (Hässleholm) 1000-1500 mil Vagnskada 4000 kr Helförsäkrning med 0 kr djurkollision Maxad bonus Från 3550 kr till 3987 kr - 11%! Skickade ett väldigt undrande mejl till dom och bad dom förklara den orimliga höjningen. Svaret blev: "När vi prissätter våra produkter vill vi att priset ska vara så rättvist som möjligt med utgångspunkt från den risk vi försäkrar. I år har vi gjort prishöjningar på grund av ökade skadekostnader efter en tuff vintersäsong med fler skador än förväntat. Även ökade verkstadskostnader med högre reservdelspriser har påverkat vår prissättning." Funderar SKARPT på att byta försäkringsbolag nu, vilka nötter! | |
|
Detta med försäkringar är ju väldigt individuellt, är du medlem i BMW Club Schweden har du 10% rabatt på BMW Originalförsäkring + att du får en hel del andra fördelar. Det är väl bara att ta tag i saken o ringa runt till övriga FB för att kolla hur de ligger till i pris! Är själv väldigt nöjd med dem, då jag fick bra betalt dels för min förra E39 som blev påkörd bakifrån och dels min förra E36 som blev stulen... /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Skojar du? Det är extremt billigt för en 530! Min premie: 28 år Sthlm. Låst och kameraövervakat garage 0-1000 mil Vagnskada 6000 kr Helförsäkring Tog körkortet strax efter 18-årsdagen Maxad bonus 15 356 kr Och nej, det finns inga billigare alternativ. Har även fått premier uppåt 30 000 kr hos andra bolag. |
|
Verdi |
Men är du fin? Visst, 11%. Men 437 spänn över ett år är väl ingenting att uppröras över? |
| Chockhöjning??? Jobbar du på Aftonbladets rubrikavdelning? | |
|
...36,42kr i månaden - visst är det en höjning men det motsvarar knappt 2,5 liter bensin per månad. En "fis i rymden" om man jämför med värdeminskningen på nämnda bil! ;o) Tycker spontant det låter som en rätt billig premie ändå med tanke på bilmodell, men det är ju bara att ringa runt till olika bolag - ibland kan det löna sig rätt rejält. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
...korrektion! Såg nu att det var halvårspremie - så det blir dryga 70kr/månad istället! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Chockhöjning?! Rätt normalt vill jag påstå! Alpina B8 Länk |
|
| 14400 helförsäkrad 550 i Stocholm. Garage, låst, övervakat 1000 mil och max bonus, 4500 vagnskada har jag för mig. IF är det. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Bytte till TH från IF Två bilar kostar lika mycket som en gjorde tidigare i IF. ca 700 i månaden. 540+316 helförsäkrade Men för 5 år sedan var det tvärtom. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Om man tycker bolagen höjer premien för mycket är det dags att bli otrogen...det brukar löna sig. Ett tips är att flytta över alla försäkringar till samma bolag, brukar ge bra volymrabatter. | |
|
Jag håller med om att BMW försäkringar har höjt sina premier krafigt. Min förra 535D LCI kostade ca 8000kr helår. Min nuvarande kostar ca 14000kr helår. Däremot så skiljde det i mitt fall bara 80kr/månad när jag flyttade från förorten med eget låst garage till innerstaden med låst flerbilsgarage. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| 9000 kr år i Sthlm med fria mil via Motormännen för min 535d | |
|
BMW märkesförsäkring är ju ett skämt. Jag har Dina försäkringar. Betalar 5500/år på 540:n helförsäkring. |
|
|
Njaaa... Skulle nog hellre bet någon krona mer än att ha att göra med försäkrings bolag som dina försäkringar.. Dom har ju inte bästa omdömen. Det som är billigast, kan sluta som dyraste Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag betalar >1000 spänn mindre om året för en likadan 540 som Latorparns hos TH. Är lika gammal har lika boende men i en stad.(tom samma arbetsgivare och samma kontor ) :) Det spelar ingen roll vilket försäkringsbolag, de är lika dåliga när det gäller att betala ut ersättning gissar jag. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Som jag sa tidigare är jag väldigt nöjd med agerandet från BMW Originalförsäkringar efter att ha drabbats av 2 totalskador under 2012, en påkörning o en stöld. Båda bilarna betraktades som totalskador och löstes in - utan jidder - jag fick BRA betalt båda gångerna. Jag kan ha fel, men har fått för mig att bilarna värderas något högre än "gängse norm" vid inlösen - sedan är man visst åxå garanterad originaldelar vid reparation. Det sistnämnda har jag dock ingen egen erfarenhet av. Då jag är en synnerligen otrogen kund kollar jag varje år runt med "alla" försäkringsbolag inför förfallodagarna på mina 2 bilar. Hittills har Originalförsäkringen alltid dratt det längsta strået, dvs varit billigast... Vi får se hur det blir i vår, då båda bilarna ska omtecknas :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
Mitt gamla bolag IF som huset och polon fortfarande är försäkrad i ringde häromdan och vill försäkra 540+316 igen, ni har inte en chans sa jag, men han gav sig inte utan att ville räkna på 316 när han var klar 4800 kr. Du är inte ens i närheten sa jag. (3400kr) Jepp har varit "otrogen" i snitt var 3 dje år sedan jag köpte BMW och många utlandsresor har man sparat in :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Är väldigt nöjd med Originalförsäkring hur dom hanterar skadeärenden efter att jag har lyckats prickat rådjur med båda mina två senaste nybilar. Prismässigt håller dom även bästa pris efter mina kriterier. Kommer att kolla runt och se om dom fortfarande är bäst prismässigt när min prova på försäkring går ut på nya bilen. |
|
|
den där rubriken ovan är väl som sagt lite väl dramatisk i bästa kvällspressen stil!11% höjning kan knappast anses som chockhöjning i mina ögon. Sen är det väl som alltid att man måste löpande se över sina försäkringar. Såg att ex vis Insplanet nu har en tjänst där de löpande ser över dina försäkringar utan att du behöver göra något själv. Kan ju vara en bra deal för den "late" som inte orkar ringa runt själv. Samtidigt är ju oftast inte billigast bäst, så det gäller verkligen att kolla vad man får för pengarna! /Anders |
|
|
11% måste väll ändå räknas som chockhöjning när det kommer till en försäkring, som jag antar att du inte utnyttjat? I mina ögon så ska en premie ALLTID sjunka, inte höjjas, så länge man inte använt sig av försäkringen. Ring och tala med dom helt enkelt, dock så är försäkringsbolag aldrig villiga att förhandla ner premien när du redan är uppbunden, men se till att göra det när det är dags att förnya. Jag ringer alltid och gör det, dom svarar alltid att "nej sånt håller inte vi på med", ring då ett annat försäkringsbolag och teckna där, då får ditt nuvarande försäkringsbolag meddelande om att när premien går ut hos dom så blir dom av med dig. Då ringer du till ditt försäkringsbolag, och då prutar dom :) Gjorde denna variant med aktsam, betalade typ 5-6 för ett år helförsäkrad på m3 e46 var 25 år då :D Nuförtiden kör jag bmwof eftersom dom täcker skada vid bankörning med bmwsc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.