|
|
|
|---|---|
|
Var intresserad av denna bil: Länk Vid kontroll med BMW visar det sig att den redan 2011-09-27 hade gått ca 11.700 mil och vid ankomsten till Sverige 12.300 mil. Nu ligger den ute som den har gått mellan 5 000 - 5 499 mil. Jag har konfronterat säljaren med detta men inte fått något svar. 12 - 13 000 mil är ju inte mycket för en BMW så till rätt pris kan den säkert vara en bra affär. Men jag åktet inte ens och tittade på den. | |
| 525xD -10 - 2011-09-28 115 337 - Länk - WBAPY51000CX11745 - DMU218 - Angivet 50000 km | |
|
Blocket är informerat. Kan man åtala och fälla TPB för medhjälp till brott så måste väl samma gälla för blocket? De är informerade (liksom de blivit vid tidigare fall), väljer de att itne agera (ta bort annonsen) så är väl det minst lika mycket medhjälp?! Ett visst ansvar vilar ju på blocket och liknande sidor till den här typen av bedrägeri. |
|
|
Gällande TPB så är det multinationella storföretag med ekonomiska muskler som anser sig snuvade på pengar, vad det gäller Blocket så är det "bara" Svenssons som blir blåsta så det är därför ingen annan reagerar eller står på din (min) sida. -"Never drive faster than your guardian angel can fly!" |
|
|
Fast nu är den i alla fall borta från Blocket. kommer väl tillbaka snart fast i ny skepnad desvärre... =( -"Never drive faster than your guardian angel can fly!" |
|
| Jag fattar inte att de orkar!? Men såå skönt att de inte lyckas alla gånger iallafall! | |
| R: Ja tyvärr har du nog rätt... Jag hade nog försökt fått med Blocket i ett åtal om jag var drabbad, under förutsättning att de hade blivit informerade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.