AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.727

Passar detta xenonkitet min bmw?

Sa
12
Sadde7
525I Touring -02
Jag hade tänkt att köpa en produkt av Länk för att uppgradera mina ljus på min bmw 525i touring.

Kommer detta xenonkit passa min bmw?
Länk: Länk

tack på förhand!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Du har väl redan xenon på halvljuset på din bil, det kom 2001 på e39:an. Är det helljuset du tänker på så är det i alla fall inte H4 som du länkar till, har för mig att det är H7.

BMW CS #5206
16.573
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Är bilen importerad är det inte standard med xenon på halv.

-------
//Lövet
Jag skulle inte rekommendera slimmade drivenheter. De har varit en stor källa till problem för många: Dålig kvalité/livslängd, dåliga eller inga filter eller EMC-skydd, de får helt enkelt inte plats i en enhet som är 10mm eller ännu mindre inuti. Stor risk för störningar för radio och instrument i bilen, vilket även den felaktiga kabeldragningen som "ingår" i eftermarknadskiten bidrar till.
Överlag skulle jag undvika de billigaste kiten, de som är insatta vet att bara en (1) HID-brännare av välkänt och god kvalité kostar mera än ett helt kit med drivenheter och allt...
Vill man tjäna pengar är det bättre att importera direkt från Kina på egen hand, det finns kit för ett par hundringar eller mindre om man så önskar..

Alt i bästa välmening, ingen vill ju installera för att strax få problem på halsen. En fördel med billiga saker är iofs att man inte behöver gråta blod om man får nerslag vid besiktning eller sheriffkontroll. Det är ju rätt surt när man får montera bort ljuskit som kostar tusenlappar.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.