|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte en 330 ci -01 för cirka en månad sedan och jag måste börja med att säga att det är en helt underbar bil att köra. Men nu har jag, som rubriken lyder, fått problem med färddatorn. Det började med att bilen stod ute, i 3-4 minusgrader, i ca 1 dygn och sen tog jag in den på jobbet för att byta däck. Väl inne och efter däckskiftet så lät jag den stå i värmen till dess att jag skulle använda den senare på kvällen. Bilen stod inomhus i ungefär 3 timmar. När jag sen ska köra ut så ser jag att displayen till mätarställning, färddator osv bara visar halva siffror, blinkar och ibland inte visar något alls. Vet inte vad jag ska likna det med, men det såg helt enkelt ut som att displayen var trasig. Efter en stund blev displayen normal igen men nu fungerar inte BC knappen längre. Har sökt på detta och har hittat flera sidor som påstår att det är en kabel inne i blinkerspaken som har brustit. Men frågan är då; kan det vara något helt annat som har hänt, i och med att displayen "såg trasig ut" innan BC knappen slutade fungera? Med vänliga hälsningar. Peter | |
|
Att BC'n såg ut som den gjorde beror nog på att fukt trängt sig in där. På min 540 så kom alla pixlar tillbaka om bilen stått still några veckor. Sen när värmen betat bort fukten så dog de pixlar som varit döda innan också. Så jag skulle gissa att den kabel som du skriver som antagligen är boven, öppna o kolla =) Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
Ja, jag misstänker också att det är fukt. Blir en del kondens när en frusen bil körs in i en varm verkstad. Anledningen till att jag frågade från första början är att det känns som ett konstigt sammanträffande. Fukt i display samtidigt som BC knappen packar ihop. Ingen som har någon annan idé? Med vänliga hälsningar. Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.