|
|
|
|---|---|
|
Jaha nu strular det med bilen. Det är flera olika fel men de har kommit hyfsat samtidigt så antingen hänger de ihop på något sätt eller har jag väl bara otur: Till att börja med så tänds inte parkeringsljusen när jag låser upp bilen längre, jag har inte ändrat någon inställning utan de slutade bara tändas från en dag till en annan. De fungerar i övrigt som det ska, det är bara när jag låser upp bilen som de inte tänds, varför?? Kupefläkten regleras bara upp till halvfart, sen kan jag stega vidare men den ökar inte i varvtal. Det konstiga är att den går upp på fullt om jag trycker på defrost på framrutan eller vad jag ska kalla det, men bara då, annars kan jag inte få den att snurra fortare än halvfart. Till sist så får jag även felvarning för ytterbelysning, CC-ID 117, Gul glödlampa med utropstecken i. Kan vara så att det bara är en lampa som gått, men när jag kollade runt bilen snabbt såg jag inget som inte lyste, så tusan vet. Allt har kommit inom någon dag, så jag tar gärna emot tips om vad som kan vara trasigt, eller om ni tror att allt styrs via nån svindyr central enhet :) | |
| Glömde skriva att det är en 120D-07:a... | |
|
Ljuset vid upplåsning stängs av vid låg batterinivå. Så om bilen endast körts kortare sträckor med full värme och stolsvärme i kylan, har du nog ett lågt batterinivå. Om den också reglerar fläkten vid låg batterinivå vet jag inte. |
|
|
Jag skulle ochså gissa på låg batterispänning. Prova att ladda över natten och se om det fixar sig. Lycka till. |
|
| Ok, tack för tipsen! Har varit mycket kallstarter och korta sträckor sista tiden så det kan vara batteriet. Jag slår på laddningen över natten och återkommer. | |
|
Hej på er, liten kort återmatning så vi kan stänga tråden. Bilen fungerar nu som den ska igen :) Jag laddade batteriet två nätter i rad, dock utan framgång för att tända parkeringsljuset. Ringde BMW Linköping och pratade med verkstan, enligt dom påverkade batterispänningen inte parkeringsljusfunktionen vid upplås. Rätt eller fel men dom var trevliga och serviceminded så tack ändå. Däremot hoppade kupefläkten igång igen, så det är möljgt att batteriet ändå påverkade den funktionen. Nu har även parkeringsljuset hoppat igång efter nån dag, fattar inte hur det hänger ihop. Antingen var det låg spänning i batteriet men då borde det kommit igång direkt efter ladding, eller så störde lampvarningen för ytterbelysning funktionen, glappkontakt i ett av backljusen. Så var det med det, tyvärr ingen bra slutsats med det kanske hjälper någon vid liknande problem |
|
|
Om jag inte är helt fel ute, så måste man berätta för bilen att man har tex bytt batteri. Detta för att laddningen skall bli korrekt har jag hört.. Kan vara något sånt som spökar? // Kalle |
|
|
Tror inte den funktionen finns på E87? /Jonas |
|
| Vilken verkstad ringde du till? Autopartner har jag sagt upp bekantskapen med efter allt strul, otrevligt bemötande, slarv och allmän inkompetens. Hackefors bil är en helt annan femma, Erik verkar veta vad han pratar om. | |
| Autopartner, tänkte inte på att Hackefors finns. | |
| Hade också problem med att ringarna inte tändes när jag låste upp bilen. Förenade Bil i Malmö sa att det har att göra med att batteriet håller på att ta slut. Mycket riktigt fick batteriet bytas ut för ett hutlöst pris på BMW. Ska kodas om osv.... | |
| CompactK: Kolla med Mecanum nästa gång du ska pilla med, ligger vid västkustvägen. Sen har du ju Mekonomen. | |
| Pilla med bilen* skulle det givetvis stå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.