AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
19.501

Lämplig felkodsläsare

Sida 1 av 2
Ma
42
Maxxum
320 e46 -00
320 e36 -95
Hej ska köpa en felkodsläsare till en bmw e46 -00 (gamla runda uttaget) Behöver kunna läsa/radera felkoder på främst airbag och motor! Någon som kan rekomendera en lämplig läsare
Denna tycker jag är bra.

Länk
Ma
42
Maxxum
320 e46 -00
320 e36 -95
Tack Clintan är dock mer intresserad av en där man slipper använda laptop
Någon som kan svara på om denna funkar till min bil? Länk
xy
81
xyle
328i coupé -95
2000cs -67
Den på länken har ju inget "runt" uttag? men då borde ju den här funka isf

Länk till den på din länk.
Skulle du köpa den som du länkade till, så får du gärna meddela här sedan hur den fungerar.

Kanske man kan införskaffa en sådan själv också
Ma
42
Maxxum
320 e46 -00
320 e36 -95
Har bytt bussningar i diffupphängning o remhjul + multirem på bilfan, men nu har ja kommit fram till elfelen å då har ja googlat lite mer och beställt en felkodsläsare! Denna blev de Länk och en 20 pin adapter. Kan återkomma med en lite recension när ja fått hem den om någon är intresserad
St
31
Strandsro
320d touring -06
330xd touring -13
Maxxum: Har du fått felkodsläsaren, hur funkar den?

//Strandsro
Ma
42
Maxxum
320 e46 -00
320 e36 -95
Yes den har kommit tog 4 dagar att få hem den från uk. Felkodsläsaren funkar förbannat bra! Väldigt enkelt o navigera tack vare färgdisplayen. Testat den lite på en e46 e36 e34 och en e30. E30n funkade sådär hittade inte så många komponenter men de kan nog mer bero på att tidigare ägare varit o klipp kablar mm. Anledningen till att ja köpte den var för airbagen på e46an och när ja körde felkodsläsaren fick ja en felkod på sensormattan och även beställt en sådan sensormatta. Hittade även en funktion så man kan kolla data medans man kör såsom volt, bränsletryck vanos, lambda mm bra för framtida felsökningar :)
Vad kostade den för dig. Får du med både det gamla uttaget (runda) och OBD II
Ma
42
Maxxum
320 e46 -00
320 e36 -95
Sitter obd2 uttag på den, sen köpte ja till den runda 20 pin kontakten. Felkodsläsaren + 20 pins kontakten kostade mig 952 kr med den eurokursen som var
Okej. Tack
BM
128
BMWKBA
540i X G30 2018 M Perfomance
Jag köpte en bluetooth OBD2 läsare för 300:-
Laddade ner en app till Android, "Troque" Då får man dom vanliga felkoderna lambda osv, inget avancerat, kunde ta bort koderna med! Väldigt smidigt. Kan kolla körsträcka osv i appen blabla..

Sen köpte jag appen "BMWHAT" som är lite mer avancerad. Då fick jag fler felkoder så som AUC sensor, water auxilliary etc, kunde även ta bort dom med.
Man kan kolla lambda värden och allt möjligt med den appen. Kostade 340:-
Värt :) Man kan även få en logg att skicka på mail. Kan även skicka den till skaparna av appen som hjälper till med felkoderna ifall man behöver de!
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Maxxum:

funkar den klockrent ? är ju bra pris om den kan ge sej på SRS systemet med att kunna släcka osv
Ma
42
Maxxum
320 e46 -00
320 e36 -95
Funkar fint som fan! :) Jo de va de ja tyckte också! Dom ja tittat på tidigare har ju antingen tagit srs (airbag) eller motorkoder mm men inte båda på en gång så det gör denna läsare riktigt bra
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Maxxum:

Nu vart det att jag beställde jag också :) inhandlade m5 e34 3,8L idag så känns som man måste ha en felkodläsare har alltid lånat om jag behövt men nu verkade den du testade allt för vettig för att inte slå till så tack för att du skrev här om ditt inköp så man fick upp ögonen för den :)
R
209
R
X5 3.0 IA E53 - 00
318 Sedan E46 -98
318 Sedan E46 -02
318 Sedan E46 -02
320D E90 -06
Tack för hjälpen Maxxum, jag slog också till. Verkar enkel och ingen dator behövs.

-"Never drive faster than your guardian angel can fly!"
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Idag när jag skulle släcka felkoder i m5an så fick jag ingen kontakt med bilen stod : communication error! please make sure 1 system equipped? 2 cable connect ok? maybe you can turn off. then on the key , and try again !

testade sen i min andra e34a men samma där ingen kontakt sen tänkte jag om man kanske behövde uppdatera mjukvara men det gick inge bra heller så tänkte fråga om nån haft samma problem som mej ? jäkligt konstigt att felkodsläsaren funkade när jag testade den när jag köpt den sen nu när jag för första gången ska använda den så funkar den inte :/
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
ingen som haft samma problem ? jäkla skit nu när man behöver den :/
Ma
42
Maxxum
320 e46 -00
320 e36 -95
Har du tändningen på?
Kan någon bekräfta att det verkligen fungerar med elm 327 och bmwhat att släcka airbagkoder?
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Japp har tändningen på annars får inte felkodsläsaren ström! jäkligt konstigt att det inte funkar då jag har testat på 2 olika e34or går inte att uppdatera mjukvaran heller börjar luta åt ett riktigt skitköp om man inte får det att funka! har som sagt bara testanvänt den en enda gång tidigare och då funkade den sen gar den bara legat fram tills jag behövde den och då får den inte kontakt med bilen/bilarna :/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.