|
|
|
|---|---|
Mallosmatz |
Jag har en 525:a med förgasare... Oljan rinner av stickan väldigt fort.... Vad kan vara fel? Vatten, bensin? Är det nån som har ett bra svar??? Kan det bero på att den stått ett bra tag? (+2 år???) Tacksam för svar! ///Mats |
| Är det vatten i oljan skulle oljan vara gråaktig. Oljan blir tunn av bensin. Bensin kommer i oljan när man bara kör korta sträckor utan att motorn blir ordentligt varm. Har bilen stått i mer än två år skall man verkligen byta olja och filter i den! | |
|
Oljan blir "vattnig" efter en tids användning ! Mitt tips är att byt olja innan du ens tänker på att starta den igen ! 2år gammal olja är som 2år gammla använda blöjor ! Länk |
|
Mallosmatz |
Bra då vet jag... Tack för all hjälp den har stått still sedan -97 och bara startats korta stunder för att testa om "den går igång"... Annars i fint skick inge rost eller så... Förutom att bromsarna hade rostat ihop där bak... På tal om bromsarna ska jag no skriva ett nytt inlägg om det... Men då vet jag om det där med oljan... Tack allihop för hjälpen! /Mats |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.