|
|
|
|---|---|
|
Hej AutoPowervänner, Familjen utökas snart och det är dags att fixa sig en större bil. Sitter idag med en BMW 320 Touring 2002, 15500 mil, nyligen utfört inspection 2, skivor + ok bytta fram och diverse småfix. Vad tror ni man kan få för denna om man säljer den privat eller byter in den? Jag har även hittat en bil, men jag tycker priset är lite skevt. Länk! Vad tror ni om denna? Jag letar efter en 520-525. Någon som har några andra tips? Ha det gott! | |
|
kollar du på 525 kan du lika gärna kolla på 530 också. Mer kraft och ungefär samma kostnader, marginellt högre på 530 bara men mer kraft. |
|
|
Du vill inte ha en E61? Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Jag hade försökt hitta en fin E39 från -04 med automatlåda och M-paket. Kopplingen på min förra manuella E39 blev då i alla fall jag aldrig kompis med... Sök här på forumet på CDV E39 och du har att göra en stund... 2004 = 12 års rostskyddsgaranti! En E39 touring gör sig väldigt bra med M-paketet :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Inte omöjligt Stanic.. Men det är priset som svider lite. Tror inte jag får mer än 50k för min 320, och vill nog inte lägga mer än 20 till för ny bil i dagsläget. |
|
|
Dyr. Saknar rostskyddsgaranti då den är uttagen dec 2003! Köp en E61 eller E91 istället. |
|
|
Är tämligen säker på att BMW byter "modellår" i september. Därmed borde bilen det länkas till omfattas av den 12-åriga rostskyddsgarantin. Detta under förutsättning att servicen är utförd enligt och stryrkt med servicebok. /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
johan_s85: Okej jag förstår=) Det bästa är att hålla sig till budgeten,om man kan. |
|
| Rostskyddsgarantin gäller väl från det bilen tas i bruk om jag inte missminner mig. | |
|
Vad tror ni om denna istället? Prisvärd? Länk |
|
| Den har gått 20,008mil vid sen bes 2012-12-03 | |
|
12-årig rostskyddsgaranti gäller bilar uttagna i trafik 040101 eller senare. Jag fick så senst som i september i fjol nya framdörrar, huv och baklucka åtgärdat. Året innan byttes även rutramen i bakrutan samt fågelbadet innanför tanklocket fixades. |
|
|
Sedär! Det går inte en dag utan att man lär sig nåt nytt :-) /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Så, Länk Verkar det vara ett vettigt köp? Jag ska försöka pruta ner den till 80k. |
|
|
Är du ute efter mycket UTR? Du hittar ingen annan E61 under 17,000Mil för det priset? |
|
|
Jo Stanic, Länk! Denna kanske kan vara något isf? Fast är lite mer sugen på en svart.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.