|
|
|
|---|---|
|
Hej Kom ut till garaget idag och ser till min förvåning att positionsljuset lyser på bilen, fast endast på vänster sida. Det går att låsa upp bilen, men det är rätt uselt drag i belysningen och det fungerar givetvis inte att starta. Vad kan ha hänt? Jag trodde nya bilar var säkrade mot den här typen av problem? En idé kan vara att jag missat att stänga bakluckan helt. | |
|
Positionsljuset? Menar du att parkeringsljuset (fram- och baklampor) lyser på vänster sida? Det är inte så att du råkat trycka till blinkersspaken sist du klev ur bilen? Om du trycker ner den efter att du stängt av bilen och öppnat dörren tänds parkeringsljuset på vänster sida. Trycker du spaken uppåt tänds parkeringsljuset på höger sida, |
|
|
Japp, jag menar parkeringsljuset :) Och ja, det är mycket möjligt, jag hade lillgrabben i knät när jag körde in i garaget, och tittade inte något värre på bilen när jag stängde garaget. Ljuset hade nog varit på i åtminstone 24-28h, kan det räcka för att dra ur batteriet? Saken är att det är ett nytt Biltema batteri inköpt i slutet av november. Jag har laddat det under natten men det visar fortfarande inte grönt, kan det vara så enkelt att det är en kombination av att batteriet dött? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.