AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
411

Ljuddämpare och sänknings frågor!

BMW_320
Hej!
Vilken ljud dämpare ska man köpa för att få ett fett ljud 2,5" ska vara bra har jag hört. Finns det någon bra och billig sida där man kan köpa dämpare? Visa en bra länk med ljuddämpare till E30, ska man köpa nytt hela vägen eller, har hört också att man inte behöver ha kat på vissa års modeller

Vilken sänkning blir snyggast, med 35 fram 35 bak eller?

MVH Henrik

Ta det kallt satsa allt
Hör efter med Tegnaby Bildemontering hur mycket dom ska ha för ett Simons-system, dom var överlägset billigast på system till min 325:a. Länk

www.malte-racing.com
Apo
om du ska ha riktitg bullrih ljud så skall du inte köpa super sprint system som jag har på min 325'a.. den är tystare än orginalet .. men o andra sidan så ser det skit läckert ut med supersprints 2 x 3" rör.-.
Hi
141
Hinkas
318I -00
Jag tog det kallt och satsade allt kan man säga... Det fanns inte så mycket att välja på till min bil, det var ju supersprint då. Men vad jag har hört så kan dom börja rassla och skrammla efter ett tag. Så jag satsade allt och tog en HAMANN slutburk! DT look med 2*3". Självklart kostade det en del också, 7.500:- för rostfritt. Dom på carfashion sa att det var jäkligt mäktigt ljud i den, får väl hoppas det. Har inte fått den ännu, kommer väl i slutet av veckan förhoppningsvis.
Hi
141
Hinkas
318I -00
DTM look ska det va.... Fick bara med 2/3 av ordet :).
Beror väl på vad man menar med "tystare än originalet"... =) Supersprint systemet mullrar "högre" men skriker inte lika mycket som en original ljuddämpare. Skönt som satan tycker jag =) Den e tyst som som den när man sitter i bilen, men utifrån låter det så skööööönt! =) Har sagt det förr å säger det igen: Supersprint är det bästa! =) "Dä finns inga genvägar fram till dä perfekta ljudäet dårå" =)

Ha det gott folk!

Mvh Tobbe
Va jag skriver! =) tyst som bara den ska det va =)
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Hinkas: Jag har gjort som du, satsade på Hamann jag me, jag skall få mitt system nu i veckan. Jag kan återkomma med hur den låter... :)
Men 7500 låter ändå billigt, jag har hört priser som är bra mycket högre..

/Fidde
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Håller med Tobias 320i-94, det finns inga genvägar etc men supersprintdämparen har verkligen ett gott mullrande/gurglande ljud, utan att för den skull störa inne i kupén. Hittade min för en tusenlapp i nyskick på bildelsbasen.se, från en 318i-00 som gått 2000 mil innan den slutade i en bergvägg. Än så länge (>3000 mil) inget skrammel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.