AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.370

Mercedes E55 -03 drar ut batteriet?

Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Hej!

Har en E55 AMG som beter sig lite märkligt!

Har den just nu avställd inför vintern och ibland kan bilen stå i 2-3 veckor utan att batteriet är dött. Så sent som i Torsdags flyttade jag på bilen och skulle i Lördags. Dvs två dagar senare flytta tillbaka den igen. Då var batteriet dött.

Upplevt detta tidigare när jag körde bilen i höstas att den kunde vara död ibland om den stått i runt 2 dagar.

Finns det någon "funktion" som aldrig går i viloläge på dessa bilar?

// Emil
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Borde gå att mäta över säkringarna vilken grupp som drar ström i "viloläge"? Biltema har ett billigt verktyg och om du söker på tång, ampere borde du hitta en äldre tråd här som är bra.

Har du tur är det ngt enkelt typ "dörrkontakt", "innerbelysning" med jordfel eller liknande. Jag hade ett relä till strålkastarna som krånglade (extraljusen) vid ett tillfälle och kunde snabbt hitta felet genom biltemamätaren.

Jag hade ett relä i boxen som det var ngt knas med en gång som blev varmt (drog ur batteriet ibland). Lätt att kolla när motorn är kall, om reläet är ljummet/varmt när bilen stått ett tag (över natten).

Larm är en vanlig felkälla till allehanda idiotfel. Fönsterhissar som är felkalibrerade (motorn går mot stoppet) kan också ge müsko fel.

Försök tänk om du använt/gjort ngt annorlunda de gånger batteriet blir tomt? Kört elhissar, ellucka, extraljusen, dimljus, stolvärme etc. Oftast hittar man felet efter lite dektektivarbete... Lycka till!
rsarits
Råkade ut för samma med min 535:a
Det visade sig vara elbakrutan som ibland var på utan att knappen var intryckt eller ens nycklarna i bilen.
Bara ibland dock, men den drar 28A, gissa om batteriet tar slut fort

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.