|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag beställde hem en bakluckehandtag från en BMW 3-serie med årsmodell -00 tror jag det var och den skulle passa till min BMW 320i 2002 men det gjorde den dock inte. Klantig som man är så tittade man inte om den passade innan man slipade ner den och lackerade den till bilens färg då den var i en annan färg. Det som inte är samma som den gamla Bakluckehandtaget är att plasten med kablarna som skall in genom bilens plåt är för stort. Kan jag ta delarna från den nya som är skadade på min gamla och byta dom eller rekommenderar ni en helt att jag köper en ny som skall passa? Hoppas inte texten vart för rörig! Tack på förhand! / Remocisa | |
|
Det är olika utföranden på limo (4d), coupé/cab och touring (kombi), och de passar inte sinsemellan. För att komplicera det ytterligare finns det två utföranden till 4d-modellen, tror att den ena bara användes vid garantirep. etc. Men om styrningarna är för stora för hålen i plåten lutar det åt att du fått till fel modell! Det går att lossa den lackade ytterlisten från det gamla handtaget genom att försiktigt såga sönder stommen med t ex en dremel - sedan flyttar man över den lackade delen till det nya handtaget så slipper du lacka det. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.