|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur mycket man vågar sänka en E39 touring fram med M-chassi och hur mycket?,bilen går varje dag året runt!!!Ska byta stötdämpre fjädrar. | |
|
Det kan du ju bara själv svara på hur lågt du orkar köra. Ju lägre du kör ju mer måste du hålla på kanter, gupp etc.. På vintern brukar ju det stora problemet bli markfrigången under bilen. Kommer det mycket snö så fastnar bilen lätt då snön packas så hårt under att man bara står och gräver ner sig. |
|
|
M-chassiet sänker väl ca 20mm tror jag. Ska bilen gå på vintern skulle jag inte sänka mer än 15mm ytterligare. Detta rent generellt, har inte haft just E39. Optimalt på en åretruntbil är ju justerbar höjd fram. Då slipper man kompromissa och kan köra riktigt lågt på sommaren och bara M lågt på vintern. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Blir det inte väldigt stötigt med coilover på en E39 eller tror ni att det räcker med sänkningssats 40mm fram? Eller blir de för lågt fram på bilen, Bmwflink |
|
|
Varför skulle ett fjäderben med justerbar höjd vara stötigare än ett standardben med sänkfjäder? Men en 40mm sänkning tror jag är en vettig kompromiss. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Jag har läst att med coilovers blir lite hårdare än stöt o fjäder???men jag kan ha fel,tänkte köpa ett par billiga och testa??Någon som har coilover på en e39 touring här,som vet hur det blir!!!Vill inte lägga en fömögenhet på detta,går det åka i bilen eller blir det väldigt stötigt Bmwflink |
|
|
Klassiskt fall av hopblandning av vanligaste användningen och faktiskt konstruktion. Så kallad coil over är vanligast att använda när man vill enkelt kunna byta fjäderhårdhet, ändra höjden på bilen. Ursprungsanvändningen är tävlingsbilar. En fjäder är en fjäder blir varken hårdare eller mjukare för att man ändrar höjden på fjäderskålen. Detsamma gäller för stötdämpare, de förändras inte bara för ytterkroppen gängas. Det handlar om köpa de stötdämpare och fjädrar är rätt för dig och dina behov. Rent generellt tycker jag det är dålig ide med sk coil over för bruksbilar som skall brukas året runt. Saltet brukar ha förmåga ärga ihop coil over-gängorna rejält. /G |
|
|
Har ingen testat coilover på en E39 här på forumet blir de hårda/stötiga att åka me??? eller blir det som sportstötdämare och sänkningsfjädrar??Vill inte att sambon ska gapa o skrika när hon kör bilen;)de blir rätt dyrt att köpa stöt o fjädrar ELLER. Bmwflink |
|
|
Ingen som vet hur de blir me coilover på e39 touring??Blir de jävligt stötigt!!! Bilen börjar bli väldigt kass i fram?!! |
|
|
Är en gul jacka varmare än en grön jacka? Din fråga går inte svara på eftersom den är felställd av precis de anledningar som jag gav i mitt förra svar. Men eftersom du verkar vara ute efter komfort så satsa på ett kit som sänker så lite som möjligt. Ju mer tänkt sänkning desto fastare stötdämpare och fjädrar krävs det. Även coil over kit har en av fabrikanten tänkt normalsänkning. Har fabrikanten flera versioner välj den det minst om sport/race på. /G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.