|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
som rubriken lyder, Länk | |
|
Svårt att avgöra på de bilderna jag hade börjat med en kryssmätning för att se så den inte behöver dras i riktbänk Det mest skrämmande är att han köpt bil för 180000 kr och inte hade råd med helförsäkring |
|
| Eller så har personen kört onykter = ingen försäkring... | |
| Ja det är ju ännu värre isåfall | |
|
Brorsan pratade med säljare eftersom det var hans dumma idé, 120,000kr kvar i skuld har han dock sa han varför dom inte ersätte skadorna, Felen är dom på bilderna plus något med säkringar |
|
|
Sim, Niklas, bilen står på sommardäck. Kan också vara en anledning till utebliven ersättning om de satt på vid olyckan. Väldigt osannolikt att han monterat dessa _efter_ smällen... ------- //Lövet |
|
|
Man får en likvärdig A5 1,8TFSI i bra skick för 140-150´. Tänk på vad bara krockgardin, sidoairbag och stolsklädsel mm kostar. Jag tror på minst 50´ i delar, sen allt jobb med riktning och lack. Kostnaden för lagning på märkesverkstad hade nog legat nära eller kanske över inlösensvärde. Tänk även på att den saknar xenon, vilket inte gör den speciellt het... MVH Christofer |
|
|
Det hade ju vart intressant o veta varför har för mig att de flesta fs bolag bara skriver ner ersättningen om det sitter sommardäck på Tänk på att du inte kan/får köpa beg airbags samt att vissa bilar kräver ny styrenhet om man byter airbags så bara där gissar jag på 20-25 k Sen ny dörr bakskärm tröskel samt div riktning lack osv Så bortåt 70-80 k får du säkert lägga |
|
|
Stämmer niklas100, en auktoriserad Audiverkstad får inte sälja säkerhetsdetaljer som airbags och bälte, de måste isf installera allt. En kvalificerad gissning för att byta krockgardin, sidoairbag och ryggstödsklädsel är 35-40´. Övriga delar såsom plåt blir som sagt lätt 20´till... Med andra ord vore det vansinne att lägga ned allt arbete för att i bästa fall gå plus minus noll... MVH Christofer |
|
|
Den kommer garanterat att gå till öst och tillbaka Ha deT |
|
| Såld verkar det som, inte jag som köpt den | |
| +1 thom525 gissar att den kommer ut på blocket snart igen i något bättre skick | |
|
Ute igen med mer info denna gång, Länk |
|
|
Intressant att den är bes till dec vad jag kan se så är det slutsiffra 5 Som sagt ska man laga den seriöst går det aldrig ihop sig Lite nyfiken varför fs bolaget inte betalar ut om det hade varit en singelolycka så borde det funnits skador på fronten men detta verkar vara en ren sidokollision |
|
|
Den är besiktigad t.o.m. 30 september. Tolkar jag det fel eller ingår inte hjulen på bilden i de 70´ han begär MVH Christofer |
|
| Han hade halvförsäkring o det var hans fel därför ingen ersättning, | |
|
Halvförsäkring på en bil han köpt för 180´, vilken lirare... MVH Christofer |
|
|
Det finns många som köper bil de inte har råd med o kör med halvförsäkring Dyr läxa set där |
|
|
Det finns många som köper bil de inte har råd med o kör med halvförsäkring Dyr läxa set där |
|
|
Från annoncen: "Jag har köpt ny bil jag orkar inte med audin och har inte tid för den." Lite längre ner: "Först till kvarn den måste eller senast måndag eller så behåller jag bilen." |
|
| Jag har bara trafikförsäkring. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.