|
|
|
|---|---|
Arrddiie |
Mina torkare har fått för sig att gå i det kontinuerliga läget hela tiden.. Spelar ingen roll om spaken står på noll, intervall eller kontinuerligt men på den högsta farten går de fortare. Jag har letat här på formet och sätt att det ändra kan vara ett av reläerna under baksätet eller Rm och Gm boxarna. Jag har testat att bytt relä utan framgång. Jag har även testat bytt Rm och Gm boxarna dock så var de från en skrot så jag vet ej skick på de elektriska komponenterna men de såg fräscha ut iaf. Men efter bytet av de så fungerade det trots allt så jag trodde problemet var löst men icke, någon dag och senare började det om igen.. Det jag funderar på att försöka få tag på är en ny spak och byta den och se om det gör något men vad tror ni? Alla tips på vad det kan vara uppskattas väldigt mycket då jag börjar få slut på fantasi nu.. Mvh Andreas |
Arrddiie |
Ingen som har några bra idéer..? :( |
|
Hej Har du kollat bladsäkringen i motorrummet? Det kan vara svårt stt se att den är trasig, så skruva lös den och kolla.Vill minnas att minnas att min 525a gjorde som din gör, dock slutade dom gå då dörren var öppen. |
|
Arrddiie |
Tackar för svar! Nej den har jag faktiskt inte kollat men den verkar högst intressant att kolla upp! Kan du beskriva lite mer exakt vart den sitter?:) Mvh |
|
Tror den sitter på passagerar sidan strax framför fjäderbenet i en svart låda få ca 12*5 cm _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
Arrddiie |
Okejokej finns en svart låda där som man kan skruva upp så ska kolla om jag hittar något intressant där! Tackar för tipset:) Mvh |
Arrddiie |
Hej igen! P.g.a tidsfrist har jag det tagit tid innan jag kunnat kolla men nu när jag har gjort det så hittar jag inte de bladsäkringarna du menar... Hittar iaf en svart låda med liknande mått som du beskrev men där satt det bara tre relän.. Så kan du eller någon förklara lite närmare vart de sitter och någon kanske har en bild till och med? :) Är väldigt tacksam för alla svar jag kan få! Mvh Andreas |
|
Reläet för torkare sitter under baksätet, är den stora svarta relålådan, du hör när reläet drar. |
|
Arrddiie |
Ja jo precis det vet jag med de har jag testat bytt.. Men som "525i" skrev så kunde det bero på någon bladsäkring som skulle sitta i en liten svart låda i motorrummet och det är den säkringen jag inte hittar..:/ |
|
Hej igen. Jag hade batteriet i motorutrymmet och det kan vara därför bladsäkringen satt i motorutrymmet. Har du batterit under baksätet så kan bladsäkringen sitta där. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
Arrddiie |
Jaha det kan förklara saken! Då ska jag kolla det men sitter den i någon liten svart låda ändå?:) och vad är det för skillnad på en bladsäkring och en vanlig..? |
|
En bladsäkring är en tunn "plåtbit" som just på denna är fastskruvad med 2 M6. den är ca 4cm lång och hittas i en svart plastlåda. på min gick det in svarta elkablar från två sidor. Ena sladden kom direkt från batteriet. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
Arrddiie |
Okejokej tackar för de snabba svaren! Ska kolla upp det! |
|
Bladsäkringen är en huvudsäkring för många underliggande grupper i de bilar som har denna. Trasig säkring borde ju inte göra att funktioner startar och går, snarare tvärt om. Om inte torkarreläet bränt ihop så borde det vara brytarfunktionen i spaken som ger felaktig slutning även i frånläget. FP |
|
Arrddiie |
Okejokej så du tror alltså mer på spaken då eftersom dem inte borde fungera alls annars? Plus att jag redan har testat med andra relän, dock så kom de ifrån en skrot så vet inte skicket på de reläerna jag testade med men verkar mer sannolikt att det kan vara spaken då som ger fel signal som du säger! Ska kolla upp era förslag! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.