|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
OK, tack men var det mer än 12 månader sen du köpte den? Enligt informationen jag fick skulle då en reset kosta GBP 225... /Christian |
|
| Ja den är från 2009 så vist är den äldre.. Kollar av med dom när jag har uppgifterna till dom : ) | |
| De ville ha in min enhet för fw uppdatering oxo innan en reset till ny bil, men jag sa att jag inte ville skicka den dit bara för det. Och då reset'ade de den iaf. Jag har inte märkt några problem även om enheten inte hade den senaste firmware iaf. Det är ju samma programvara som kommer till bilen iaf. | |
|
Frank, jag har nu beställt en ny enhet från Bluefin. Fortfarande nice price (till 11 februari) samt väldigt låg GBP/SEK kurs. Dessutom enklare att få pengar tillbaks om det visar sig att min ECU är krypterad (anti-tuning software). Tack ändå för erbjudandet... :-) Christian |
|
|
Fick just besked från Bluefin att min bil har anti-tune (Bosch EDC 17) så de kan inte re-mappa via OBD..... :-( Tråkigt men nu får det vara för stunden. Har ingen lust att skicka iväg ECU't. Christian |
|
|
Ok det var inte mkt hjälp man fick här....... Om jag frågar så här istället: Ni som har liknande bil som mig vad har ni gjort för att få lite mer fart i era bilar? Tacksam för era åsikter då det börjar att dra ihop sig nu..... |
|
|
På en såpass ny bil kanske BMW's eget Power Performance kit kan vara ett bra alternativ, bibehållna garantier och maskinskadeförsäkring. Just nu kampanj, 11.135 (manuell, 177 hkr) inklusive montering och programmering... Funderar själv starkt på att beställa :) Christian |
|
|
Jag skulle vänta till garantierna är slut och köra på tex v-tech i stället. Tycker inte man får speciellt mycket för pengarna på bmw´s eget kit. |
|
|
Beror lite på hur man resonerar..., vill man ha lite mer fart och vrid med bibehållna garantier och recalls/goodwill samt bibehållen maskinskadeförsäkring så varför inte? Power kitet var tydligen bänkat till att ge 40 hkr mer i en annan tråd :-) Har själv sett till att få skriftligt från försäkringsbolaget att maskinskadeförsäkringen inte påverkas (giltig upp till 16.000 mil) efter genomförd reg. besiktning (380:-) vilket jag personligen tycker känns tryggt med tanke på eventuellt framtida strul med exempelvis koppling och/eller kamkedja... Upp till var och en självklart! C |
|
|
Låter bra med garantier och och maskinskade försäkring. Vad får man i Bmws Power Performance paket? Vart hittar jag mer info om det? |
|
|
Senast besvarade inlägget i 3 serie forumet :-) C |
|
|
Ok ska kolla där,tack för info. |
|
|
Beställt Performance Power Kit :-) Tid för montering 13/3... C |
|
|
Ok nice! Då får du berätta vad du tycker sedan! |
|
carl530 |
Vtech kan stänga av anti tuning skyddet. Dock måste man besöka dem i södertälje för detta. Sen funkar det via obd/handenhet. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.