AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.108

Nollställde fel broms par!

Hej.
Har pricis satt dit nya belägg bak på min 535d e61.
När detta var klart skulle jag nollställa service lampan. Råkade då i all stress nollställa fram bromsarna! Nu varnar bilen för fram bromsarna och visar -15000.
Vad fan ska ja göra nu?
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jag lyckades klanta till det så för ett par år sedan, och fick också -15000 detta gick inte att återställa på grund av att de inre beläggen fram var för slitna.
Ok blir att köpa nya då.
Montera bosch belägg bak idag som köptes via mister auto.
Frågan e om man vågar prova roadhouse på autoexperten eller mintex eller ate.
Finns ingen anledning att göra något. Bilen kommer varna när bromsbeläggen är nedslitna, oavsett vilket miltal som står i iDrive.
Det lyser redan att den måste in och fixa bromsar. Så kan jag inte ha det.
Det försvinner när du avaktiverat varningen. Du bytte väl även bromsbeläggssensorn när du bytte bromsbeläggen?
Jodå jag bytte allt bak klossar å sensor.
Men sen när ja skulle återställa service inderkatorn så reseta jag bromsarna fram. Å nu lyser bromslampan samt att den varnar mär ja startar. Det står -15000. Fick ju ordning på sakerna bak men det e fram som spökar. Och där har jaginte rört något. Förutom i menyn.
Prova att koppla ur givaren och koppla i den igen. Prova sedan att nolla varningsmeddelandet igen.
Har gjort det blir ingen skillnad.
Finns inte en jävel dom har belägg hemma i mitt område heller!!!! Stör mig som fan på varningarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.