|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har pricis satt dit nya belägg bak på min 535d e61. När detta var klart skulle jag nollställa service lampan. Råkade då i all stress nollställa fram bromsarna! Nu varnar bilen för fram bromsarna och visar -15000. Vad fan ska ja göra nu? | |
| Jag lyckades klanta till det så för ett par år sedan, och fick också -15000 detta gick inte att återställa på grund av att de inre beläggen fram var för slitna. | |
|
Ok blir att köpa nya då. Montera bosch belägg bak idag som köptes via mister auto. Frågan e om man vågar prova roadhouse på autoexperten eller mintex eller ate. |
|
| Finns ingen anledning att göra något. Bilen kommer varna när bromsbeläggen är nedslitna, oavsett vilket miltal som står i iDrive. | |
| Det lyser redan att den måste in och fixa bromsar. Så kan jag inte ha det. | |
| Det försvinner när du avaktiverat varningen. Du bytte väl även bromsbeläggssensorn när du bytte bromsbeläggen? | |
|
Jodå jag bytte allt bak klossar å sensor. Men sen när ja skulle återställa service inderkatorn så reseta jag bromsarna fram. Å nu lyser bromslampan samt att den varnar mär ja startar. Det står -15000. Fick ju ordning på sakerna bak men det e fram som spökar. Och där har jaginte rört något. Förutom i menyn. |
|
| Prova att koppla ur givaren och koppla i den igen. Prova sedan att nolla varningsmeddelandet igen. | |
|
Har gjort det blir ingen skillnad. Finns inte en jävel dom har belägg hemma i mitt område heller!!!! Stör mig som fan på varningarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.