|
|
|
|---|---|
|
Har installerat en Ericsson original handsfree, stora modellen m svanhals etc, men till denna medföljer en separat högtalare som skall placeras nånstans, vilket jag vill slippa. Vad händer om man helt enkelt kopplar in handsfree-enhetens högtalarutgång på säg vänster framdörrs högtalare? Jag är inte alls hemma på bilelektronik så denna enkla lösningen verkar tilltalande, även om idealet ju vore att kunna styra handsfreen från ratten, så att stereon dämpades etc etc. | |
|
bättre är att köpa till handsfree settet en grej som automatiskt sänker ljudet och skickar ut ljudet i stereo högtalarna, finns nog att köpa hos din radiohandlare, den är färdig med iso kontakter och allt annat som behövs, jag hade en sådan till min Ericsson förrut. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Anyone who tells you money can´t buy happiness... just doesn´t know where to shop!!! --------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
Du skall INTE koppla in direkt på högtalaren, HF-enheten kommer att försöka driva effekt in i bilstereon och vice versa. Muting kit är som nämnts ett bra sätt. För att manövrera via ratten osv måste du ha BMW:s original HF-kit. FP |
|
|
Tackar för svaren. Åkte till närmaste bilradiohandlare med ordet "mutingkit" i skallen, och han beställde hem ett sådant á 695 kr, komplett med BMW-anslutningar etc. Om man inte frågar får man inte veta... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.