AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
675

"check coolant level"?

Bm
6
BmwEbbe
320 Touring -95
Skall tydligen finnas en bmw service bulletin nr 170296 som beskriver hur det skall fixas. Någon som har denna, eller vet vad man skall göra åt felmeddelandet?
su
174
super-dan
116i - 06
Betyder att kylvätskenivån är låg... Fyll på vetja...
Bm
6
BmwEbbe
320 Touring -95
Givetvis är detta gjort. Har inga problem alls med kylningen. Fungerar perfekt, men det är irriterande att få "felet". Vad händer den gången det faktiskt är fel?!
Visa användare
498
Uhlmann
328iA Touring -96
behindertengerecht
Här går det att få alla servicemeddelanden för nån hundring om året men det kan det vara värt om man skruvar mycket själv...

Länk

who dares wins...
zo
8
zoz
325 -92
har samma problem den dök upp sen jag bytte datorn till engelska
Bm
6
BmwEbbe
320 Touring -95
Tror inte detta spelar någon roll. Bytte i och för sig också språk nyligen, men hade problemet både före och efter bytet.
Hade samma felmeddelande för ett tag sen, det var givaren i botten på expansionskärlet i kylaren som gett upp, kostade typ ett par hundringar att köpa på BMW. Bytte den själv, lite bökigt att lufta systemet men inga större problem.

www.malte-racing.com
Bm
6
BmwEbbe
320 Touring -95
Tackar för tipsen! Skall byta sensorn.
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Hmm, min färddator klagar efter att bilen gått i ca 10 minuter på "Check Coolant Level".
* Nivån är checkad, den är OK.
* Läste på forumet ang. givarbyte och bytte således nivågivaren på undersidan av expansionskärlet.

Fortfarande "Check Coolant Level"....how come? Någon som har något bra tips på vad jag kan göra för att komma till rätta?

//Rallegol
BO
28
BOJJEN
325i-91
hej....!

Ralle7 prova byta plats på kablarna till givarn....

GERMANS HAVE MORE FUN
Ra
188
Ralle7
BMW 740iA '95
Tackar för det tipset, men vad ska det tjäna till? Givaren ska ju bara registrera kortslutning eller inte kortslutning, så att byta plats på kablarna torde inte göra någon skillnad.

/Rallegol
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.