|
|
|
|---|---|
|
Hej Har hittat en bmw 525i mpaket lim på blocket. 01a 18500 mil Vad bör man kolla efter för fel? Råd? Vilket pris ligger dem? | |
| Länk | |
|
tyvärr inget m paket på den bilen ¨ mvh mikael |
|
|
Det är visst M-paket på den. Däremot är den antingen frontsmälld eller har fått stötfångare plus strålkastare stulna och troligtvis inte varit ordentligt försäkrad för att kunna återställas. /Masten |
|
| skulle hitta en annan då den där har gamla fronten och lyssena så det är troligen smälld eller blivit bestulen på org grejerna! | |
|
Jodå den har/hade M-Sportpaket dock har den varit krockad eller stöldskadad fram och fått strålkastare och stötfångare från en prefacelift vanlig + att 17" M-fälgarna är utbytta mot 16". Vill du ha en med M-paket är det bättre/billigare att köpa en med allt kvar Länk Värdet på denna är svårt att säga men lite större skillnad mot en med allt kvar vore bra säg 25tkr. Stephan |
|
| kolla in dessa två Länk Länk | |
|
bil nr1 som Henrik länkar till har inte heller m-paket utan endast front och bakkjol monterat. |
|
|
Bil nr1 som Henrik länkar har väl utbytt ratt till nyare? Har för mig den kom 2002 men kan ha fel. mvh |
|
|
jo men de båda 2 länkarna ni kom med begär ca 50k för sina bilar. Jag kan ju köpa till orginal strålkastare samt front. Men sen har den Kamaxel-givaren som behöver bytas. Vågar jag köra på det? |
|
| strålkastare och front är inte det billigaste om man ska ha orginal... | |
|
Men det har felet den har med kamaxel givaren. Är det vanligt fel på bmw eller? ska man köra på det? |
|
|
Kamaxelgivar är rätt vanligt fel, men om jag minns rätt kostar givarna en bit över 1000kr om man ska ha original på bmw. Sedan skall ju felkoderna tas bort för att det ska fungera ordentligt. Så räkna med ca 1500-2500kr om du inte kan göra allt själv. Sedan får du räkna med ca 5000kr för en mfront inkl lack och dimljus och ungefär desamma för framlampor. Dessutom saknas facelift grillen som också kostar 500-1000kr. Därefter så saknas ju 17" fälgar vilket också kostar några tusenlappar på blocket. Räknar man samman allt du kommer behöva lägga på denna bilen för att få den att se ut som den gjorde original så kommer den kostar närmare vad de andra begär i utgångspris. Det kan ju därför vara ide och ringa och kolla om de är villiga att göra lite på priset på de andra objekten då det krävs endel arbete på denna bilen. Klarar du av att leva med den som den är kan det helt klart vara ett vettigt objekt. Men när det är dags att sälja är det fortfarande samma problem med avsaknaden av de nämnda grejerna. |
|
|
Hej! Tack för dessa snabba svar! Men är den några problem just den hära 525i e39 har vid dessa mil. Tänker mer på att den inom ett år kommer gå 20 000 mil. Min förra bil var en volvo s60 och när den närmade sig till 16000 mil så börja ett knack från växellådan knaka.( vanligt problem med volvo) |
|
| Min 523e39-99 har gått 18500mil går som en dröm bara ban serva den ordentligt som med alla bilar..fast jag har ju m52. Motorn å jag tvivlar på att m54an är så mycket sämmre | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.