AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.248

Funderingar angående BMW X5 e53 här på Autopower

ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Hej!

Jag är intresserad av X5an som säljs här på Autopower/Powerbörsen
Bilen i frågan är en X5 E53 2001 3.0 bensin automat
Och är den enda som säljs här på Autopower/Powerbörsen så den är lätt att hitta för er som vill titta på annonsen

Killen som säljer bilen är en som köper och säljer bilar
Och den har varit avställd sedan i slutet av 2011 och han har ägt den i lite längre än 1 månad.

Bilen ser jätte fin ut på bilderna och när jag pratat med honom så säger han att den är lika fin i verkligheten och att den inte har några problem alls.

Men för säkerhetsskull så vill jag kolla upp bilen mer er här på Autopower.

Är det någon som känner till bilen sedan tidigare? kanske till och med tittat på bilen?

Vad bör jag kolla upp innan köp och är det något mer på själva bilen som måste kollas upp

Jätte tacksam för alla svar då jag kanske ska åka och titta på den imorgon

Önskar alla en fin dag
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det du definitivt ska göra är att kontakta transportstyrelsen och få tag i föregående ägare. Personer som köper och säljer bilar svart utan firma brukar vara intresserade av snabba klipp så det är sällan de finaste exemplaren de är ute efter utan de billigaste.

-------
//Lövet
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Att han köper och säljer skrämmer mig inte så jätte mycket då det hela beror på hur själva bilen ser ut.

Och allt som jag kunnat kolla upp hittills har varit okey och har inte hittat något skumt angående bilen plus att den ser jätte fin ut på bilderna och att han säger att den är felfri och aldrig varit med om någon olycka. Men självklart ska jag titta extra mycket på motordelen och leta efter ifall den varit krockad, detsamma när det gäller bakre delen av bilen
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Skulle allt stämma så är 60 000:- väldigt billigt. Det är bara slå till.

Sedan är jag en försiktig general som alltid anar ugglor i mossen och har som måtto att det finns inga fria luncher - så ngt måste ju vara fel :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Var och kollade på bilen idag och gissa vad? Ju nu äger jag en riktigt fin X5a

Kollade exakt allt man bör kolla upp på en X5a och allt såg jätte fin ut plus att den har servicebok och alltid är servad hos BMW
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Hej igen!

Nu när jag köpt bilen så funderar jag på att byta CD-spelaren mot en 16.9 skärm
Och nu har jag hittat denna på blocket

Länk

Denna är från en e46 2004
Och Min X5a är en 2002

Det som följer med är skärmen, CD-växlare och GPS enheten men tyvärr inga kablar då ägaren inte orkar ta ut de från bilen

Kommer skärmen att passa/funka på min bil?
Något som skiljer de skärmarna mellan? förutom ramen runt skärmen
Och på tal om ramen hur kommer det att se ut på en X5a då den på e46an går inåt på övre delen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.