|
|
|
|---|---|
|
Mitt tyg på hatthyllan är solblekt och vill byta till nytt tyg (original) eller likvärdigt, någon som vet var man kan hitta sådant tyg? Känns riktigt svårt att kunna få tag på och genom Bmw går ej tyvärr. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Är själv i samma process på min E34 535i , fast inte för att det var solblekt utan för att jag ville byta färg (vill ha svart tyg på hatthyllan då resten av bilen har svart inredning numera). Har köpt högtalarmatta från Biltema (art.nr 31487) och det verkar ha lämpliga egenskaper för att fungera som tyg till hatthyllan. Det är självklart inte samma sak som original. Har tyvärr inte hunnit längre än så - hoppas kunna komma vidare i projektet någon gång de kommande veckorna. |
|
Jag har läst att det går utmärkt att måla hatthyllan med vanlig sprayfärg. Blir som nytt. |
|
| Har också läst om flera som har spraymålat hatthyllorna med sprayfärg ska själv färga min till svart och tänkte då testa med sprayfärg ! Men bmw-slangen: du kan väl kanske bidra med en bild när du klätt hatthyllan? borde bli bra det med men känns ju smidigare om man bara kan spraya på om det blir ett bra resultat. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ja, här hos mig har det inte hänt mycket på hatthyllefronten. Men att spraya svart färg har jag faktiskt funderat på - såg det först i Wheeler Dealers där Mike använt det många gånger tidigare :-) Eftersom jag har en gammal hatthylla där tyget ändåså ska av så ska jag faktiskt prova på en större yta av denna och se hur det blir! |
|
Länk |
|
| Jag köpte biltemas högtalartyg (sånt man har framför högatalren, dvs inte matta) och klädde om min utan problem, den blev som ny. Tyget är är rätt tunt men släpper inte igenom nått. La på spraylim, lät torka och sen bara lägga på det och dra med handen över! | |
|
Jonathan A intressant, vore kul med bild på det? Jag är ute efter tyg i färgen Delfin 184 eller helst mycket likt, annars kan jag lika gärna spraya bättringsfärg 184 på nuvarande hatthylla, frågan är hur det håller i längden? |
|
|
Här kommer lite bilder. Anledningen till att jag klädde om var för att jag tog upp hål i hatthyllan för att få in mer basljud då jag monterade en liten baslåda på undersidan av denna. [URL=Länk [URL=Länk [URL=Länk Det går inte att se att hatthyllan är omklädd vilket jag blev väldigt nöjd med. Samt en bild på baslådan som kanske är roligt för någon. Den tar verkligen inte upp någon plats alls och spelar, efter att jag gjorde hålen faktiskt riktigt bra! Den kopplades in på bilen befintliga slutsteg (signal och remote). Jag kapade bara i de förpressade hålen för att inte "förstöra" mer än nödvändigt då jag är rätt mycket emot det. [URL=Länk |
|
|
Länkarna verkade inte fungera så här kommer dom. Hatthyllan: Länk Länk Länk Jag tog upp motsvarande hål i den lösa delen av hatthyllan som jag gjort i plåten, därav att den kläddes om. baslådan: Länk |
|
| Jonathan A, såg och ser riktigt bra ut, tänk om tyg delfin 184 skulle finnas också, (vet inte hur deras gråa ser ut)! Om man använder sparyfärg, finns det inte någon annan eller billigare variant av färg så man slipper använda metallic bättringsfärg som klart gör sig bättre på bilen och mot plåt och kanske inte avsett mot tyg? | |
|
Länk |
|
|
Fel länk, ny: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.