|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har lite problem med min fönsterhiss höger bak. Bilen är en 528 e39 -96. Själva motorn och vajern är hela alla rullar likaså. Problemet ligger i själva hållaren till rutan som sitter på skenan. Den har gått sönder i överkant. Så rutan går utmärkt att hissa ner men när jag ska hissa upp den hoppar den lilla cylindern ur. Bild: Länk Bilen har varit inlämnad för detta fel hos BMW minst en gång tidigare(av förra ägaren), utan att någon garanti lämnades på jobbet. Är det någon annan som har råkat ut för detta fel och åtgärdat det på ett smidigt sätt? Jag har gått i tankarna att antingen löda, limma eller använda kemisk metall. Några åsikter? Känns surt att köpa nya grejjer utan att försöka laga när det är ett så pass litet fel. När jag började demontera dörrsidan blev jag lite överraskad när det trillar ut 2 små skruvar. Har känt på skenan men tycker den sitter fast, någon som har susning om vart dom kan komma ifrån? MVH | |
|
Det finns reparations-kit på t ex ebay för detta: Länk Länk Länk ___ Min bil: Länk |
|
| Man tackar för det! Beställde en direkt :) | |
|
Tjena! Har också en 528 e39 -96, hade också samma problem som jag fixade för ett tag sen. För mig så hade hela skenan som fönstret åker upp på - böjt sig. Eller något sånt, kommer inte ihåg, men hela mekanismen var förstörd. För mig hade det inte hjälpt att köpa ett sånt litet repair-kit. Utan jag fick köpa en sån här från Schmiedmann: Länk Då var det visserligen bara mekanismen utan motor, men nu verkar det ju följa med en ny motor till samma pris... I alla fall, så rekommenderar jag dig att byta det själv. Visst var det lite pilligt, men det gick rätt bra om man hade läst på. Rekommenderar den här "gör det själv-guiden": Länk |
|
|
I beskrivningen som Naikon länkar till hålls rutan fast med en Torx T30. På min var det istället en utvändig Torx, men det går utmärkt att använda en vanlig sexkantshylsa i passande storlek. ___ Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.