|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Jag funderar lite på om det finns någon eftermarknadsprodukt till z3m som begränsar varvtalet? En sökning på rev limiter på google gav mig bara en massa träffar på dårar som faktiskt ligger på varvtalsbegränsningen, haha.. | |
|
det närmaste jag kan hitta är denna: Länk Vad säger ni om en sådan? |
|
|
Varför vill du göra det? __________ Mvh Grelle |
|
zcooter |
Simultankapacitet, Det är väl det enda raka. Ett öga på varvtalet och ett på vägen. Så har du sparat en krona Men.... Hmmm Detlär väl redan finnas inbyggt i maskinen, om nu inte du har ett trimmchip |
|
Det är inte för min skull, det är för de fåtal gånger jag lånar ut den och liknande. Det skulle kännas bättre att veta att personen i fråga inte kan varva mer än ett givet varvtal då. Själv kör jag försiktigt så det är inte för min skull. Jag har ägt bilen i 4 år och inte "burnat" däck en enda gång, Får ibland förfrågningar om att låna den till studentbaler osv, och i vissa fall har personkemin stämt så pass att jag lånat ut bilen; men det skulle kännas bättre om jag visste att det vore omöjligt att tokvarva den. |
|
| Bilen är inte pillad med så givetvis finns orginal varvtalsbegränsning. Jag vill kunna ställa ner den till säg 6000-6500 de fåtal gånger jag lånar ut bilen. Det kanske verkar fånigt och dumt, men jag skulle vilja ha det så, och det är ju min älskling till bil :) | |
|
Om du nu gillar bilen så mycket så du inte ens varvar ur den själv emellanåt så bör du nog inte låna ut den alls. Sliter garanterat mer på bilen att köra studenter än att själv gasa ibland. ///Micke |
|
|
Det som spränger motorn är istället "studenten" som missar växlingen från 4 -> 5 o slänger i 3'an istället.. då hjälper inga varvbegränsare öht.. Har själv missat detta men klarat motorn pga av att jag inte han släppa upp kopplingen helt. Mitt råd, låna inte ut bettan om du inte SÄKER på personen! Jag gör det då inte. Mvh P |
|
|
Hur kan man ens överväga att låna ut sin älskling? Goda vänner man känner väl undantaget. Men givetvis lär de ju känna på prestandan. Oavsett detta så bryr sej inte motorn att man drar den till orig varvstopp. Den är lagd där den är för att motorn ska klara det, även i längden. Växelmiss är värre... Är föraren ovan är väl största risken att han kör av vägen ändå. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.