|
|
|
|---|---|
|
Har haft min F31 i två veckor nu, och idag damp det ner ett reklamblad från WellKept i Stockholm (dom samarbetar med BMW/Bavaria och leveranspolerar BMW) med erbjudande om lackskyddsbehandling. Pris utvändig behandling 3.295 inkl glasbehandling. Jag har Alpinvit solidlack så det kanske inte är helt fel att behandla den? Någon som har någon erfarenhet av dom, verkar seriöst och bra när jag kollade på deras webbsajt wellkept.se Hur länge räcker en behandling tror ni. Kör typ 2.500 mil, varav ett antal på en grisig E4. Innan idag hade jag väl bara ett namn i huvudet för lackskydd, Mr Cap. Är dom bättre tror ni? På MrCap:s hemsida finns inga priser, så magkänslan blir att dom är dyrare ;-) Åsikter tack! :-) | |
|
Har inga erfarenheter av wellkept men de visa männen här på forumet brukar säga att det handlar mer om kunskapen och viljan hos den som utför jobbet än om firmanamnet. Det ligger mycket i det. Har testat min lokala MrCap ett par gånger och de har gjort ett kanonjobb. Lackförseglingen på min bil är dock Ditec eftersom firman jag köpte bilen av använde sig av dom. Tror produkterna är same same så åk till ditt lokala ställe med bäst rykte är mitt tips. Tycker priset låter bra. Ditec hos mig tar runt 4500kr för första behandlingen och jag tror MrCap ligger där någonstans också. Angående hållbarhet så återbehandlar jag ungefär en gång per år (ca 1500 mil). |
|
|
Tack för svaret :) När du säger "återbehandla", är det en billigare variant då, eller samma grundliga procedur igen? |
|
| Ja precis, återbehandlingen kostar ca 2000 kr på Ditec, tror att det är en representativ summa för de andra firmorna också. Ditec har som villkor på sin "lackgaranti" att man måste återbehandla var 18e månad, men jag tycker att man märker en klart minskad effekt (framför allt sätter sig smutsen bättre på lacken) efter ungefär ett år. | |
|
Det jag jar sett och läst om Wellkept är bara bra. Har även marknadens bästa slydd. :) |
|
| Sent svar men jag har använt wellkept 2 ggr och båda gångerna har jag varit nöjd. Kommer gå dit nästa år då jag tror det är dags för ytterbehandling igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.