AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
11.332

Är det någon som har servat sin bmw hos Per Larsson

Sida 1 av 2
SE
9
SEK
320D TOURING -08
Hej! Jag tänkte göra en oljeservice på 320D.
Har hört att Per Larsson motorteknik i Huddinge ska va bra.
Är det någon som har servat sin bmw där.Tacksam för svar.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Sök lite på forumet så hittar du en hel del. Han har mycket gott rykte!

/Masten
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja och Ja de gör ett bra och seriöst jobb. Däremot är det ibland svårt att få tag i dem för att boka tider och ibland hör de inte av sig när de lovat ringa upp. Nackdelen med en liten verkstad antar jag.

-------
//Lövet
da
102
danbjo
520dA Touring F11 -13
116d F20 -13
Mycket bra och trevlig! Om inget har förändrats så använder de AGIP och inte Castrol som leveratör av olja.

Området är ganska risigt och det kan vara svårt att hitta plats att ställa bilen på.

Men som föregående talare sa, sök så kommer du hitta en hel del.

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
andreas_lofgren:

"Däremot är det ibland svårt att få tag i dem för att boka tider och ibland hör de inte av sig när de lovat ringa upp. Nackdelen med en liten verkstad antar jag."

Så beter man sig om man har noll kundvård!

Att inte höra av sig pga hög arbetsbelastning eller dylikt är ingen ursäkt för ett företag i min värld...Då får man fan se till att anställa folk som kan hjälpa till, det är inte direkt så att han han rullar tummarna dag in dag ut pga arbetslöshet.

Må dem vara bra på det dem gör men lovar man något så skall man stå för det också.
Har själv samt känner flera som har råkat ut för deras nonchalans och aldrig mer Per.
Finns bättre alternativ som vet hur man tar hand om kunderna som är minst lika bra om inte bättre.

BMW M-POWER
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du får gärna skriva ner ett par stycken i södra stockholm. Jag är öppen att åka till andra ställen också.

-------
//Lövet
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
GW Engineering i Bagarmossen.
GI
2.196
GINO
En av dem är det Kane nämner samt RH Bilservice i S-tälje.

BMW M-POWER
SE
9
SEK
320D TOURING -08
Tack för alla svar.Åker Till Per Larsson på måndag.Då jag ringde BMW i Segeltorp sa att det lös en röd oljekanna å frågade efter pris på oljeservice. Jag fick till svar att jag skulle fylla på en liter olja.Jag kollar oljan en gång i veckan så olja finns det. Så nej tack till BMW i Segeltorp.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
En gång räckte för mig. Han får ingen mer chans.
Det var viktigt att Jag skulle vara där 7 och lämna bilen. De kom 7:35
Den skulle bli klar samma dag, blev klar dagen efter
När jag ringde för att kolla om den var klar hade de inte fixat gasspjället ännu sa de men de hade lånat från en likadan för att prova. Mitt gasspjäll var inte trasigt, det var min bil som de lånade från för att testa. De blandade ihop bilarna. Kul att mina delar används till felsökning på andra bilar.
Min var bara inne för service och programmering av halvljusautomatik.
När min bil var klar 24 timmar försent hade de glömt att fixa halvljusautomatiken.
Inte en enda gång ringde de mig. Jag fick själv ringa för att kolla om den var klar.
Vissa är nöjda enligt forumet men mig ser de inte igen.

Automat är bekvämt och helst med V8 muller
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Oj, riktigt illa att låna delar från en annan bil på service, skulle bli tokig om någon gjorde det utan att fråga, eller utan kompesation.
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Jag kan gå i god för RH Bilservice i Södertälje. Har servat, fått ett dörruppslag fixat och lackat på förra bilen (Mystique blå) och kofångaren bytt på nuvarande bil (skrapad av en klantig övningskörare man jag blev inte ledsen då den gamla var lite blästrad). Tycker att de skött sig väldigt bra och har tom ringt upp mig när jag mailat in frågor och inte krävt telefonsvar. Tror kundmottagaren heter Stoffe där.
SE
9
SEK
320D TOURING -08
Ja det där låter inte alls bra.Fick du nå form av kompensation när dom använt din bil på det sättet. Fan jag skulle bli galen om det hade hant mig.
Kanske ska tänka om.Var servar du din bil nu?
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Instämmer med GINO, RH Bilservice i Södertälje.

Har aldrig lämnat in bilen där men varit förbi på snabb fekodsutläsning några gånger (innan jag skaffade egen utrustning) Och Kristoffer i kundmottagningen/reservdelar är både kunnig och väldigt hjälpsam, svarar på alla frågor man ställer utan knussel.

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
De nekade så klart att det var min de lånat från.
Använder mig av Vikarby bilservice i Huddinge
Ej auktoriserad längre då han tyckte det var för dyrt.
Honom litar jag på.
GI
2.196
GINO
styrman1:

Det du har råkat utför är helt oacceptabelt!
Du var uppmärksam och upptäckta detta, undrar hur många okunniga bilägare som blir blåsta på dessa "bilvÄrkstäder" dag in dag ut...

BMW M-POWER
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Iofs tycker jag det är lika nonchalant att avfärda en BMW-verkstad för att de säger "fyll på en liter olja". De kanske bara försökte vara trevliga och påminna dig om något du kanske glömt. De vet väl inte att du sen kollar oljan en gång i veckan.

Har haft min 850 hos Per Larsson i Huddinge med mycket gott betyg i både kvalitet i arbete och kommunikation. Supernöjd.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag bör kanske tillägga att ord står mot ord om att de lånade grejer från min bil och jag inte har bevis.
Dock var det ganska tydligt i telefonsamtalet när han blandade ihop bilarna.
Det var bara 2st 540 E39 där när jag hämtade min bil.

Automat är bekvämt och helst med V8 muller
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Min uppfattning är att Per Larsson är kraftigt överskattad. Mina erfarenheter liknar styrman1s även om min bil inte använts som reservdelsbil. Killen är otrevlig och otillgänglig.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Har lämnat en del olika BMW bilar hos Perre genom åren men efter sista besöket där (2 år sen) kommer jag aldrig gå dit igen. Så har jag iofs tänkt efter varje besök då han är extremt dyr och därtill j*vligt dryg.

Hade han varit trevligt och schysst hade jag i vissa fall tyckt att priserna var OK. Men när han varenda gång är kort och dryg och därtill dyr är det inge kul.

Perre har väldigt mycket kunskap om BMW bilar dock...
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

e34briliant: Instämmer till full, visst besitter han stort kunnande, men att vara dumdryg mot sina kunder håller inte. Jag kommer aldrig mera att anlita honom.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.