|
|
|
|---|---|
| Jag har lite problem med min e38 740 den tickar/knackar, varm som kall spelar ingen roll, jag har lokaliserat ljudet till den vänstra ventilkåpan typ. misstänker därför att det är en lyftare som krånglar. Oljan är bytt för ca 2 månader sedan (5-40 dyr mobil1) har fått för mig att tickandet har blivit värre. Vad göra?.. | |
|
Kollade du oljepumpsbultarna när du bytte olja? Kommer ljudet från framkant på motorn? Om de inte kontrollerade är risken stor att de har lossnat/är på väg att lossna. Det är ganska enkelt att göra själv och mycket viktigt att kontrollera. Mvh Johan |
|
| Oljepumpen är fixad för nått år sedan, ljudet är framkant/vänster ventilkåpa. Jag har takit av ventilkåpan idag, syns inga konstigheter.. förutom att tändstiften badade i olja.. | |
| Har den vanos så kan det vara den som låter. Vad är det för årsmodell? | |
|
Kan vara något så enkelt som ett dåligt igängat tändstift! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja de kan faktiskt ha vart så enkelt, hittade ett tändstift som satt rätt löst när ja skruvade igår, bytte alla tändstift till nya å nu verkar ljuder va borta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.