|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte att hö bakspegel satt lite löst. Då glaset snäppts bort såg jag att den vita plastarmen inte satt fast i en änden. (Den sida som styrs via motorerna var lyckligtvis hel.) Felet verkar vara hålet i plastbiten nu var större än att skruven som håller fast den. Antingen har en del av plastarmen gått av eller så har en gummipackning försvunnit. Hittar inga reservdelar till detta på RealOEM. bara utbyte av hela styrningen a ca 1000 + jobbet. Lyckades klippa till en gummipackning så att den ryms i plastarmens hål (och inte skruvat in skruven helt utan bara så mycket att glaset passar igen på fästplattan) och det har nu fungerat i någon vecka. Har ni koll på vad som skadats och om det finns riktiga reservdelar på ebay eller liknande? | |
|
Kolla begagnat på laga.se tex. 628csi |
|
|
Här är en bild iaf på hur det ska se ut På blocket bukar det finnas speglar för några hundra, jag skulle köpt en därifrån och satt över delen du behöver alt byta ut spegeln och sätta tillbaka kåpan bara, man måste ta bort dörrsidan men det är enkelt. Länk |
|
|
Tack för den bilden; den var tydlig och fin. Jo det är väl så att en liten gummipackning försvunnit och den har jag hjälpligt lyckats ersätta med en 2mm gummipackning som klippts till så den får plats i uttaget i den vita armen. Skruvskallen ska helt helt in i den vita armen för att glaset ska passa. Din bild visar åxå tydligt var jag brukar sticka in en bred flatmejsel för att försiktigt bända bort glaset. Hissa upp (och in) glaset sedan kommer man åt vid kl "halv fem" där det finns ett flik för en skruv där man får ta spjärn. |
|
|
Precis, är det bara den gummipackningen så är det nog som sagt inga problem som du gjort, det borde fylla samma funktion som en orginalpackning om du utformar den rätt. Jag skulle köra på om det håller :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.