AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.572

E30 325iX Baur Cabrio 1990 för 34565kr i Schweiz!

I ett spontant sök efter 325iX E30 i Schweiz hittades denna manuella Alpinvita Baur Cabrio från 1990 med sportstolar i läder för motsvarande 34565kr Länk den ser ju ut att vara i riktigt bra skick. Jag har aldrig sett någon 325iX Baur Cabrio innan. Kan vara värd att importera.

Stephan
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Visst ser den fin ut på bild, men att uttala sig om skicket basserat på några bilder är svårt. E30 cab i fint skick är inte helt lätt att uppbringa och Baur Cabrio är änna svårare. Är du intresseserad av just den biltypen så kan den vara värd att importera. Jag tror inte du kan tjäna pengar på import som snabbt säljs vidare.

E
Jag minns att jag såg en vanlig E30 325i Bauer-cab (röd) för drygt 10 år sedan hos en mindre firma i skåne. Tror de begärde 125kkr för den då. Är modellen på väg upp?

Hur är det med import från Schweiz då? Blir det krångel med intyg osv. från ett icke eu-land? Tull och moms förmodar jag man får lägga på med.

Jag skrev tråden om någon är intresserad av en rolig, ovanlig relativt billig BMW. Även med extrakostnaderna från Schweiz. Man blir garanterat ensam i landet med en 4hjulsdriven 3serie cab.

10% tull och 25% moms är det som gäller från Schweiz i övrigt är det samma som import från EU + intyget om förtullning. Alltså 13500kr i tull och moms i detta fall.

Stephan
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Intressant bil, men konstig kombination. Vem behöver 4 hjulsdrift på en cab som man ändå ställer av på vintern?

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
"som man ändå ställer av på vintern?" Är det du som är "man" eller talar du för alla Mats..? :)

Jag har aldrig ställt av någon av mina cabbar.

Jag har aldrig förstått vitsen med en baur cab. När jag sökte efter en E30 cab för ca 10 år sedan sorterade jag bort alla baur cabbar. Jag vill minnas att dom var billigare än en "riktig" cab.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.