|
|
|
|---|---|
|
Har sett nånstans en tråd som jag inte kan hitta, där en kille byggde om 4 vxl växellåda på sin 2002 som är ju med vajer o han modifierade en 5 vxl utan vajer till en 5 vxl med vajer. Nån som känner igen det eller vet hur man gör? BMW - Beroende Med Wilja | |
|
Du har ju inte wire på din? Eller är det en annan bil det gäller? Om jag gissar så är det en annan gavel och ett drev på utgående axeln och själva wiredrevet också som skiljer mot en utan. på dom stora lådorna med delbar sprängkåpa som också passar 2002 så är det bara dreven som behövs för en konvertering. /Otto |
|
|
Nej, inte på min. Har en 4 vxl med wire o en 5 vxl utan liggande som tar plats så jag tänkte ha nåt att göra under sommaren om det skulle gå... BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Den här firman tror jag kan mycket om (även gamla) växellådor Länk Per L |
|
|
Länk /Anders |
|
|
Tack för tipset Anders! Ska spara o undersöka! Vet att det fanns nåt på garaget.org men hittar inget... BMW - Beroende Med Wilja |
|
|
Tipset från Anders är just en 265 (stor låda). den satt på m30, men passar på m10. /Otto |
|
|
jag har lämnat några 265 lågor till mobimech för ombyggnad. kostar inte många kr alls. finns även vissa tidiga 260 lådor som går att bygga om. det sitter en liten frostplugg på vänstersidan bak på de lådorna som går att bygga om ///Jörgen |
|
| Tror det var Fredrik aka FSracing på Rejsa.se som gjorde så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.