|
|
|
|---|---|
|
Hej. När jag låste upp bilen efter jobbet idag och skulle kliva in så upptäckte jag att vänster framdörr inte låses upp. Fick använda nyckeln (men inga adra dörrar låses eller låses upp då). Upptäckte även senar när jag skulle posta ett brev att jag inte kan styra fönsterhissarna från reglaget i dörren, då testade jag även att ställa in sido speglarna och då gick det bara ställa in höger. Har kollat säkringarna verkar inte vara någon trasig, så min fråga är såklart vad kan det vara, finns det någon relä/modul som kan vara trasigt i så fall vilken och vart sitter den. Tack på förhand. /Kalle | |
|
Alla de sakerna som du tar upp ligger på kabelstammen som går genom dörren ? Kan det vara ett kabelbrott på någon/några kablar i stammen? Niklas |
|
| Det kan vara fukt i kontakten på dörrstolpen. | |
| Samma sak hände på min 530d 03a förra veckan så jag skulle gärna vilja veta vad det kan va också! | |
| Ska tillägnas att jag har en 525 e39 -03 | |
|
Jag kan fortfarande styra förardörrens spegel men inte passagerarnas, stolsminnet funkar inte heller. Samt att airbaglampan för dörren tändes men den släckte jag med dator å den har inte kommit tillbaka! I samband med detta började även tempen i färddatorn visa ca 10 grader förr varmt, men kan inte tänka mig att dom felen kan höra ihop.. |
|
|
Säkring nr 6 i säkringsboxen i handskfacket är trasig, byt den så kommer det funka Igen. |
|
| Läste lite för snabbt min högra elhiss och centrallås slutade fungera och då va det säkring nr 6. Såg sen att det var annat/mer fel på din. | |
| Nope, den är tyvärr inte trasig. | |
| pratade med bmw, dom sa att det brukar blir ärg i kontakterna vid a-stolpen. så det blir att skruva isär och kolla | |
| Det var den kontakten jag menade, jag hade samma fel men 5-56 hjälpte. | |
|
Tog isär min idag och det va rätt mycket ärg på vissa stift! Dock hjälpte det inte på min.. Ser ut som om ett stift har gått av:( När du har isär din får du gärna kolla hur många "småstift" det sitter på rad! på min satt det 5st men såg ut som det även skulle sitta en ytterst... |
|
|
Det är definitivt där mitt problem ligger! Fick en del att funka men en del stift är av! Så är det någon som har en kabelhärva till vänster framdörr som passar e39-03 så sig till! Reservdelsnummer: 61126910163 |
|
| Du hitta inga artikelnummer på bara själva "kontaktstiften"? | |
|
Kabelhärva i dörren bytt och nästan allt funkar igen. Vet inte vad som hände när jag drog ut kablarna till låset i dörren... Men nu går det bara låsa dörren med nyckeln när den är Stängd. Med andra ord, det går inte låsa med nyckeln och sen stänga dörren. Någon som vet vad det kan vara för fel? |
|
| Alltså när man låst och stängt dörren förblir den olåst. | |
| Hej! Vet att det är en gammal tråd, men jag har exakt samma problem med min e39 -02. även vissa av bilens yttre lampor funkar inte heller, kan det ha något med den kontakten vid förardörren? | |
| Jag bytte hela kabelhärvan i dörren för det hade ärgat i den kontakten och var får dålig för att åtgärda. Men i kontakten i "bilen" var det inget fel på. Nu funkar allt perfekt. Men om det kan ha något med bilens yttre lampor vet jag inte. | |
| Ja men jag har exakt samma problem som dig med elhissarna centrallåset mm så då ska jag prova med den kabelhärvan! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.