|
|
|
|---|---|
|
tjena! den senaste tiden har jag lagt märke till att det tjuter till ordentligt från bilen när jag låser upp, och det är endast vid upplåsning och ej låsning. Bil: bmw 330d 2007. har försökt lokalisera det och vill till att det ska komma härifrån.. jag måste ha haft bilen låst i minst ca 1 minut för att ljudet ska uppkomma! (det tysta pipljudet på filmen) Här är filmklippet: Länk som man ser så tjuter det till i början, sedan pågår ett tystare pip i ca 1min tills det rycker till och slutar någon som känner igen ljudet eller vet någon som har haft liknande problem får gärna komma med tips eller ideer om hur jag kan få stop på det här. | |
| Har väl något med förglödningen o göra. Den startar ju direkt när du låst upp bilen eller öppnat dörren. | |
| tackar Snåljåpen, det stämde! varje gång jag öppnar en dörr eller bagagelucka också.. undrar hur jag bär mig åt för att hitta till felet, eller hur jag utesluter vart det sitter? | |
| Det där är inget fel, utan det ska vara så. Elektroniken kör förglödning samt andra saker som behövs för att motorn ska kunna starta. Allt detta är för att minimera dötiden från det att du trycker på start-/stoppknappen till dess att motorn startat. | |
| Tack för infon chris! Anade det men ljudet har aldrig låtit så illa innan. Kan det ha med kylan ute att göra? Annars kanske mina glödstift börjar bli dåliga, det låter förskräckligt haha:/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.