|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som har tips/exempel på prisvärd försäkring till 545 E61? BMW Orginalförsäkring vill ha nästan 11 tkr, men jag tror jag bara betalade runt 7 tkr hos Aktsam för en 545 E61 2004. Och få bodde jag i Sthlm, idag i Linköping. Jag är 34 år. Vad betalar ni för denna modell? Mvh Erik | |
|
Var i Stockholm bodde du? Jag bor precis söder om söder. Aktsam 12500 , blev IF största försäkring 14500 för mig då den är skön att ha vid p-skador. 37 år inga skador på länge och 550 -06 1000 mil per år. Billigaste jag hittade var 11000 kr men då ingick inte mycket. |
|
|
Jag bodde i Hammarby sjöstad, kanske där du också bor? Det kan vara så att den premien jag "minns" har minskat i efterhand i något romantiskt skimmer som gör bilden av min förra 545 något diffus (jag försöker säga att jag kanske minns fel) Jag minns tydligt att BMW Orginal ville ha över 20 tkr första året då jag var 29 år... |
|
|
Nej jag bor vid en annan kaj åt andra hållet sett från Gullmarsplan. :) Det var omöjligt att komma under 11000 kr helår helförsäkrat 1000 mil/år även med max självrisk på t ex 10 000 kr. Tyvärr är man lite straffad för att bo i Stockholm med försäkringar som är dyrare, garageplatser som kostar en hel del och ett boende som är rejält mycket dyrare om man jämför med en mindre stad ute i landet. Så om någon tycker det är orättvist att man tjänar mer i Stockholm så förstår de inte ekonomi. Tyvärr är lönerna inte så pass mycket högre så att det egentligen motiverar att bo i Stockholm men här finns ju jobben inom mitt yrke. Så har du fått 11000 kr från BMW orginal så är det nog rätt okay. Jag skall kika på vad jag får.....okay, en 2004:a 545 1000 mil per år 4000 självrisk är 13300 kr för mig med BMW orginalförsäkring. Står i flerbilsgarage. |
|
|
Jag fick 6700 från aktsam med 6 tkr självrisk, 8900 med 3 tkr självrisk BMW Org kostar ca 11 tkr med 4 tkr självrisk Jag tror det blir aktsam. Så mycket är det inte värt att det är just en BMW man får som hyrbil om olyckan skulle vara framme... Jag noterar att priset är detsamma ovsett om man kryssar i att man varit olycksfri eller ej... |
|
|
Halva priset mot mig i Stockholm, bara att vara glad då. :) I min slipper jag dock självrisk mot p-skador så jag kan parkera var jag vill utan att vara orolig för bubblor etc även om jag gärna ställer mig längst bort ensam ändå... |
|
|
Hej! Håller själv på kollar lite nu då jag är väldigt missnöjd med priset på min. Jämför jag t.ex. med att min tjej skulle äga bilen så kostar samma försäkring 7tkr mindre per år. Har trygg-Hansa, är 31 och bor i nacka (sthlm). Någon som har förslag på något annat försäkringsbolag? Pris per år inklusive skatt 16 214 kr Körsträcka Högst 1 500 mil/år 1 274 kr Självrisk Pris per år Trafikförsäkring 0 kr 3 982 kr Kostnad för skatt på trafikförsäkring 1 274 kr Halvförsäkring 3 291 kr - brand 1 500 kr - stöld 1 500 kr - räddning 1 500 kr - glasskada 1 500 kr vid byte - rättsskydd 20%, lägst 1 500 kr - maskinskada se villkor - drulleförsäkring 1 500 kr - krishantering ingen självrisk Vagnskadeförsäkring 3 000 kr 7 251 kr Tilläggsförsäkringar RehabTrafik Nej ingen självrisk Hyrbil Ja se villkor 297 kr Självriskreducering Ja se villkor 119 kr KörVidare Nej ingen självrisk |
|
| Ja det där vart ju inte bra med kolumnerna. Men den första kostnaden är självrisk och den andra är kostnaden för försäkringen. | |
| för mig blev det aktsam som var billigast på en 545 och på min förra 540 | |
|
Tänk på att Aktsam auktionerar ut ev. Reparationer. Så har ni otur kanske er bil repareras av en icke auktoriserad verkstad. Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.