|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Med din budget hade jag valt bil 3 även om jag personligen skulle valt bil nr 1. Tycker inte kromlister är farligt, tvärtom är det snyggt till mörka färger som mörkblått eller svart. Att det skulle göra bilen svårsåld är BS, de flesta seriösa spekulanter på en 318d bryr sig inte om färgen på listerna. |
|
|
Vem har sagt att den blir svårsåld med krom ? |
|
|
Bra fräckt av dig att pruta 35' på en bil som redan är nedsatt 15'. Lyckas du med det, grattis! Hade jag varit säljaren, hade ja bett dig dra åt helv**e. |
|
|
Håller med. Det spelar ingen roll om bilen är felaktigt prissatt eller inte. Den prutmånen finns inte. Brukar dock använda lite annan teknik än Marin när jag får sådana bud. Jag svarar inte alls. Inte för att vara snäll utan för då kan skambjudaren tro att jag faktiskt sitter och funderar på hans bud vilket kan vara lite nervöst för dem... ------- //Lövet |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Finns det några nackdelar med fyrhjulsdriften, drivknutar hjullager osv? Ser man på exvis en Volvo XC70 är det ju inget annat än problem med dem når de gått några mil hehe 320xd utgångspris 270.000 för en privat när man kan enkelt hitta en för 250.000:- på firma med samma miltal utrsutning osv tycker jag är helt fel prissatt. Då säljaren är väldigt fåordig har jag lagt ner diskussionen redan innan jag lagt något bud. Köper jag av firma får jag ju grymt mycket bättre garantier. Bilia Group i Gbg erbjuder ytterligare 2 års fri service och mycket bra garantier och en helt genomgången bil. Lutar mer och mer åt en automat nu så 320da alternativt om jag lyckas övertala till en 520da vilken bil tror ni håller värdet bäst om man räknar på ca 2-3 års ägande? 3 serie med advantagepaket eller motsvarande utrustning, 5 serien med M-sportpaket. Tänk så lätt om hon ville haft en Renault Clio det hade ju bara varit att gå in och beställa en sån på Bilia och problemen ur världen :P |
|
Jag skulle gissa att E91 kommer att tappa lite mer i värde än E61, Detta på grund av att F31 just lanserats och jag tycker inte att E91 hunnit tappa så mycket ännu. F11 däremot finns en del begagnat ute vilket innebär att E61 har tappat mer i pris redan. Men det är förstås bara mina spekulationer. /DJ |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag är helt med i ditt resonemang, tycker E91 är för dyr jämfört med E61 som är så mycket mer bil för pengarna. Men något jag tycker är att F11 är förvånansvärt billiga eller har jag fel? Går själv i tankarna på att byta min E61 inom närmsta 1-2 åren (iaf innan min bil rasat för mycket och innan den gått för långt) till en F11. Min bil har idag gått 6000 mil om jag säljer den vid 9000 är det lagom för att få ut så mycket som möjligt tror ni? Ser man på 2007or med M-sportpaket så står de förvånansvärt bra i pris ännu om de inte gått mer än 12000 mil typ. Spårade visst ur lite men men.. |
|
Kan bara hålla med, F11 ser vettiga ut på beg marknaden och det kan vara smart att sälja E61an runt 9k mil. /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.