|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
www.potatisgris.se Någon som testat dessa skyltvändare / linser? Min fundering angående linserna, lär dte inte blir smutsigt ganska snabbt mellan plåt och lins och påsåvis kan Polisen enkelt se att det är en lins på? Oavsett vad försäljarna säger så är det ju inte lagligt.. Skyltvändare verkar ju kanon men tveksam om jag vill montera de på bilen, hade jag haft en gammal Scorpio eller Volvo hade jag lätt gjort det men inte kul börja dra kablar och så i en E61a :/ Tips önskas :) |
|
Bor du i Göteborg eller ? ;) Hur fäster man linserna på skylten ? får man det tätt där ser jag inte varför det skulle komma in smuts där, kanske en tunn sträng silikon eller liknande för att täta annars ? Den där snurrande känns lite för James Bond, hur funkar den i -20 ? Samt som du säger känns det lite väl att börja fippla med elen i en nyare bil. |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Japp bor i Gbg tycker det är förjävligt med skattekamerorna. Även vi som kör i icke rusningstider åker på skiten, den som åker ut från stan dvs mot trafiken åker också på det ,, fånigt! Jag tror man bara låter de sitta framför skylten i hållaren, har inte läst om något klister eller liknande. Ja möjligen går det att lägga lite transparent silicone på men gissar på att det kommer synas ändå :/ Jaja man får väl testa eller ge det lite tid och se hur det går för alla andra med samma tankar hehe |
|
Jo jag håller med om att det är sjukt att man ska behöva betala för att passera, då har det ju gått åt fel håll. Var mycket snack om detta i sthlm i början också, men tror folk har accepterat läget nu. Jag skulle nog satsa på filmen isf, och täta jag menar inte ser man det då den ändå sitter i hållaren som brukar ha svart plast som täcker en del av överkanten. Eller så lägger du bara transparant lim runt hela i ytterkant , jag menar blir det dåligt är det bara att beställa en ny skylt för 60 kr, alt beställa en för att ha extra i bilen om du behöver byta av någon anledning. |
|
| Om du skall ha lins så skall du satsa på IR-reflekterande film som du klistrar på skylten. Finns inte att köpa i Sverige. Det som Potatisgris kallar anti-IR är bara en vanlig prisma som ser suddig ut i olika vinklar. En riktig anti-IR lins blockerar bara de infraröda våglängderna som kamerorna använder (förhoppningsvis) men släpper igenom allt synligt ljus. | |
| Finns en tråd om detta redan....hittar ni en fungerande film-lösning, är jag på :) | |
| Vad ligger bötesbeloppet på detta om man skulle åka dit ? | |
|
Måste bara varna alla för potatisgris.se. Har två kompisar som köpt linser och det inte fungerat för nån av dem. Och till er som funderar på att köpa skyltvändare, tror ni den kommer hålla i snö/saltslask (som dessutom fryser till is omvartannat)? Om inte nån förbipasserade redan har sönder den när bilen står parkerad förstås. |
|
|
captainoats: 1500kr ligger boten på. Länk |
|
|
OM man får betala jag... ("Den unge mannen blev av med sina plastskydd men slapp betala böter. Ärendet ska i stället prövas rättsligt". |
|
|
har prövat linser i dag från potatisgris funkar kanon....men jag är ingen skatte smitare så nu mera är dom bort plockade körde en extra gång så staten fick sitt men vist funkar det antagligen så blir det smutsigt i mellan plasten o skylten men som det nämns en tunn sträng silikon löser det men man ser klart o tydligt att det sitter ett prisma framför har sett massor av bilar i dag jag bor i GBG there can be only one |
|
|
Länk Kul att Stockholm, och numera Göteborg, sällat sig till Milano, San Francisco, London och Singapore, att införa trängselskatt. Köerna och trafiksituationen är ju rätt lika i dessa 6 städer. 2 av 6 är svenska städer, där vi har OECDs näst högsta skatter (Danmark "vinner"). Länk Så vi måste alltså HÖJA skatterna för att ha råd med vägar. Och totalt överdimensionerade järnvägstunnlar i lera som inte ökar effektiviteten eller samhällsnyttan. Nya skyltar levererade, väntar på linserna. Skall nog bara montera linsen på första bokstaven, i tomma "mitten" och sista nuffran. Återkommer. /förbannad (funderar på att skriva mig ett par månader i Stockholm bara för att protestera!) |
|
|
Ett absolut bättre alternativ. Länk //PB |
|
| Hahaha, folk kommer att vänja sig vid den extra utgiften som vi har gjort i Sthlm. Jag hade mellan 300-800 kr/mån i tullar när jag pendlade i 3 år. Tror knappast att ni klarar er med någon film. Det bör vara något som gör att kamerorna inte alls ser skylten i så fall. | |
|
Det är kanon med tränselskatt så slipper jag köerna Jag betalar ju inte skatten utan min firma då för mig är det kalas |
|
|
jim 330 touring: Kör du en extra gång skall staten ha betalt en extra gång... Den gången du körde med linser har staten inte fått betalt för, så du är fortfarande en skattesmitare tyvärr. |
|
|
hajen; "Fungerar inte med infraröda blixtar av den typen som finns vid vägtullar"....samt att Polisen lätt kan se att den inte är original vid en besiktning - så hur är det "ett absolut bättre alternativ"..? :) |
|
| thom525, om du äger firman är det ju ändå du som betalar | |
| Länk | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.