|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som rubriken lyder så har ja problem med att bilen tar vatten och nu på senare tid en hel del tyvärr. Är väldigt dåligt insatt så svårt för mig att göra en enklare felsökning men reagerade i våras på att ja fick börja fylla på ungefär 1 gång varannan månad. Tog då bilen till BMW i Linköping där dom provtryckte den 3 ggr och dom sa att ja inte skulle oroa mig för något. Sen i somras blev bilen stående i ca 2 månader på grund av poliser som provade sin nya kamera på just mig en regnig dag. Och som det är nu så kommer ja inte många mil efter påfyllning innan varningslampan börjar lysa igen. Så nu till min fråga. Är det vanligt att just denna modell tar vatten och att de finns något så kallat "standardfel" eller ska man börja tänka de värsta? Vet att de vore smidigast att ta bilen till en bmw verkstad direkt och låta dom titta men skulle vara intressant å höra era tankar eftersom det verkar finnas många duktiga som hänger på detta forum. | |
|
Låter väldigt ovanligt. Har alldrig hört detta problem. Måste ju vara nått fel på din bil. Så de provtryckte bilen o hitta inget fel? |
|
| Hej. Ja jag var inne å lämnade bilen på kvällen så skulle dom provtrycka dagen efter eftersom bilen var tvungen att vara kall. Svaret ja fick var att det inte är ovanligt att dom tar lite vatten och det kan ja köpa. Men som det är nu när man inte kommer 10 mil innan varningslampan lyser igen så känns ju felet ganska tydligt. Frågan är bara vad det är. Sitter ju som du säkert vet en stor hasplåt under bilen så svårt att se om de kommer ut där. Och ja upplever inte att den ryker en massa heller som om toppblockspackningen skulle vara gången eller nån spricka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.