|
|
|
|---|---|
|
Jag har börjat få problem med att låsa/låsa upp bilen med fjärrkontrollen. Ibland fungerar det och ibland fungerar det inte. Kan det bero på glapp i någon elkabel eller är det sändaren som börjar ge upp? Är det dyrt att laga om man lämnar in till verkstad? | |
fredde 7 |
Kan vara radiomottagaren som sitter under vingen i glasluckan bak. Enkel att byta, men kostar säkert ett par tusen själva delen. |
|
Kan radion fungera normalt trots att den mottagaren har gett upp? När det fungerade att låsa/ låsa upp provade jag att öppna och stänga bakluckan och bakruteluckan, då slutade det fungera igen. |
|
| Jag tror att det är kabelbrott mellan bakluckan och bilen. | |
|
Ja det känns som det är glappkontakt eftersom det fungerar ibland och ibland inte efter man öppnat och stängt luckan. Är det något som är svårt att fixa själv? Om det är något man kan fixa själv, vet du vart man kan hitta en bra guide? |
|
|
Googla på BMW e61 fixing tailgate wiring problems Jävligt bra guide tycker jag. Lycka till! |
|
|
Tack för länken till guiden! Nu är det bara att hoppas att det är där felet ligger. |
|
| Hur gick det ???? | |
|
Jag lämna in bilen på det stället jag brukar serva bilen, de fixade kabelbrottet i gångjärnet för någon tusenlapp. Har du fått samma problem? Shake 'N Bake |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.