|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har erfarenhet av 18" till e36 compact? Skulle 225/40/18 fungera utan att det tar i någonstans? Mvh Pontus | |
|
Beror ju helt på vilken inpressning det är på fälgarna! Jag körde 225/50-16 på min 316i compact när jag hade den och de är ju lika breda som den dimension du skrev. De var monterade på BMW originalfälg med ET47 i inpressning och tog inte i bakre hjulhuset, men det var inte mycket att ge på så fel inpressning på fälgen hade INTE fungerat! I främre hjulhusen tog insidan av däcket mot insidan av skärmen vid fullt rattutslag, så egentligen skulle man behövt montera en styrbegränsningssats (finns hos BMW) för att vara 100% laglig. Jag hade även 30mm sänkning gentemot standardfjädringen med Eibach-fjädrar och ställbara (hårdhet) Koni-dämpare. BMW:s sportfjädring sänker ca 15mm jämfört med standard dito. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svar! jag har försökt läsa på fälgen men det är jätte svårt att se vad det står i den.. det är en bmw fälg iaf, till e46, han som jag köpte fälgarna av hade haft dem på en e36 320, och han sa att det inte var några problem vad han märkt! men sen är frågan skiljer sig compacten i hjulhuset från sedan? Mvh |
|
|
Ja, de är trängre bak än på sedan/cupé och cab. Är det samma inpressning och bredd på fram- och bakfälgarna? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej! Det är samma bredd på däcken runt om, ska se om jag kan hitta vilken ET dem har, fälgen är iaf Styling 135 enligt felgenkatalog, det kanske säger dig något? tack så mycket! Mvh |
|
| nu har jag kollat och det står inte ET framför men det står 47 i dem och antar att det är Et:en så det är perfekt då! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.