|
|
|
|---|---|
|
Hejsan..=)) Frugan har tröttnat på att köra med dåliga helljus och min fundering är hur man ska koppla in ett xenon kit i bilen. Bilen är en E46 Touring -00 och original sitter det H7 i den både på halv som helljus. Har ett par 55W kit liggandes men har ej provat att koppla in någon av dessa ännu. Vad behövs mer till bilen för att säkerställa funktionen på ett betryggande sätt..? ......**Tack på förhand**. .............MVH:// Harry S. There is no substitute to cubic inches. | |
| Om du gör en sökning i forumet kommer du hitta många trådar som handlar om detta, då detta har diskuterats flera gånger om under flera år. | |
|
Nu vet jag ju inte hur känslig din bil är med canbus osv. Men hade jag vart du och velat sätta 55w xenonkit så hade jag iaf kopplat in dom med relän, dvs sätta motstånd motsvarande en 55w halogen och ta signal från helljuset, och sen koppla in det som om det vore extraljus fast i helljusets lykta då... |
|
|
Okay, så dom är såpass känsliga så det inte går att köra direkt ifrån ljuskontakten och direkt in i ballasten. Har ett par relä satser liggandes också så det blir väl storjobb när det ska till då.....=)) Funkar det rakt av om man tar styrningen ifrån helljuset till relä och matar strömmen direkt ifrån batteriet via reläet till xenonet..? ........**Tack**. .............MVH:// Harry S. There is no substitute to cubic inches. |
|
|
Jag hade tidigare en 03as 330Ci, och på en så försökte jag mig på att konvertera med ett 55w xenonkit. Men jag fick det aldrig att fungera oavsett vilka "cancellers" jag än provade, utan den startade upp xenonet nån sekund för att sen släcka ner... Det jag gjorde var att jag bytte ner mig till en 35w canbus kit, och fick det då att fungera, jag orkade inte börja krångla med relä osv! Sen har jag hört att vissa lyckats bränna sina ljusmoduler pga xenon, men det är jag inte alls så insatt i annat än att det kan bli dyrt :) Det bör ju helt klart fungera att du tar signal från helljuset, och sen kopplar som vanligt via relät, så att bilens egna system slipper mata xenon ballasterna. Ett motstånd bör du ju också ha så att bilen känner av att du har en strömförbrukare där, så du slipper varning för trasig lampa :) |
|
|
Då är jag med, då blir det nog att anskaffa ett nytt kit som är Canbus anpassad redan ifrån början. Installerade ett dylikt i min egen bil (E500) i helgen och jäsikens vad det lyser...=)) ............**Tack**. .............MVH:// Harry S. There is no substitute to cubic inches. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.