|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska nu till att beställa nya fälgar till min 330xd coupe! Har nu hitta ett par fälgar som jag vill ha, tänker köpa 8,5x19" runtom. Min fråga är vilket et ska jag ha för att få dom att fylla ut så mycket som möjligt? Går det att ha et35 och et20 bak tex? mvh daniel | |
råbban |
Tror det är bättre att du kör 8,5 fram och 9,5 bak . Et 35 runtom, detta funkar kanon. |
|
Jo jag vet! men fungerar det med xd då? Sen är saken den att jag har 4st nya 235/35-19 däck som jag gärna vill använda! |
|
|
Råbban! är det zito xls du har på din bil? Det är sådana jag tänkte köpa! |
|
|
Men 9.5 med ET35 bygger ju typ lika mycket som 8.5 med ET20... 9.5 med ET35 bygger 15.565 cm "innåt" och 8.565 cm "utåt" 8.5 med ET20 bygger 12.795 cm "innåt" och 8.795 cm "utåt" De där 3 mm som skiljer finns det garanterat plats för är min gissning. |
|
|
X-drive har annan ET än icke X-drive, men om Råbbans svar även stämmer på X-drive så kommer det funka med 8.5 ET20 bak. En sådan fälg hamnar 3mm "längre ut" än en 9.5 med ET35, o nog så viktigt så har du mer plats mot fjäderbenen... Mitt råda är att kolla vad som BEVISLIGEN passar bra på en X-drive, sedan är det bara att räkna som jag gjorde så ser man om det passar eller inte. |
|
|
Är det verkligen bra att blanda olika fälgbredd på fyrhulsdrivna bilar? Har hört att man ska väl helst ha samma däck runt om, annars kan fyrhjulsdriften ta stryk om man har så i längden? Är det en myt eller har jag bara hört fel |
|
|
Det är rullomkretsen på hjulen som man ska vara noga med +-5% får det diffa, bredd spelar ingen roll. |
|
|
BMW kör ju med samma hjulstorlek på XDrive modellerna som de andra t.ex |
|
| Ju mindre skillnad desto bättre för "mittdiffen"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.