AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.706

Vågar jag riskera trimning av F31?

ma
91
mattiaskorp
320Da Touring M-Sport 2013
Vågar jag ge mig på en trimning av min nya F31 (320Da)?

Jag vill ju absolut inte bli av med garantin hos BMW, i fall att de skulle upptäcka trimningen i samband med service el. motsv.

Jag har läst om PPC3 och med den kan man tydligen återställa till originalmjukvaran när man vill. Blir trimningen verkligen helt osynlig då, eller har BMW instrument för att upptäcka s.k. "historik" vid en ingående kontroll?

Rekommendationer? Råd? Vilken trimning bör jag välja?
Vill dom så upptäcker BMW att bilen har varit trimmad det lagras i dolda filer. Dom ser ju att motorn har haft ett högre laddtryck exempelvis.
Verdi
Finns det någon PPC till F31 då? Hittar inte något på BSR:s hemsida.
ma
91
mattiaskorp
Verdi: Vet inte om PPC3 finns till F31. Har bara tittat som hastigast.
ma
91
mattiaskorp
Clubsport: OK. Jag anade det. Man kanske får vänta tills garantin gått ut eller helt enkelt lägga några slantar extra på ett större motoralternativ till nästa gång.
K1
86
K1M
330e -20
PPC finns inte till F31.
BMW Performance finns som alternativ om du vill beålla garantin, 147kW/420Nm.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Fungerar en "vanlig" box såhär illa som dom beskriver här? Länk

Enligt KCR så behöver man ju inte ens höja laddtrycket för att få mer effekt. Länk Är det en sån box som BSR beskriver? Som bygger på att lura systemet.
Om så är fallet känns en KCR box inte sådär jätterolig...
Verdi
Nej, KCR-box är väl inte det bästa man kan ge till sin bil...
Visa användare
483
Tompak23d
iXM60 -23
Jag har skaffat en box från Promotech.se. Mycket nöjd. Sänkte förbrukningen med nästan en deciliter/mil samt ett oerhört drag i kärran...
En etablerad BMW trimmare sa att det inte kommer gå att chippa de nya BMW som t.e.x. BSR gör, utan det blir boxar som gäller.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.