|
|
|
|---|---|
|
Hej är de någon som vet om det är mycket jobb att få i en M5 motor i min 525a-90????Kankse är nån som gjort det och vill dela med sig av erfarenheterna till mig maila gärna på dennis.j@home.se | |
|
Kan rakt av säga dig att det är mycket jobb, och inget man gör utan att vara rätt säker på sitt mekande! Vad jag vet så måste du även byta ut delar av drivlinan med mera för att klara belastningen från M5-motorn.. Exakt hur mycket jobb det är låter jag Experterna här uttala sig om! ;-) ha det! /Kalle |
|
|
Tjena! Det går alldeles utmärkt att hinka ner en M5 motor i din bil,det är dessutom inte så mycke jobb som man kan tro,det som är lite att böka med är avgassystemet och elsystemet (suck) men det jävligaste är att du kan helt glömma å besikta bilen sen... |
|
|
Hihi, Pickis... Är det så det låter nu!? Det var andra ord i vintras! *S* Hur går kärran nu? Fått ordning på allt? Har du kommit tillrätta i nya huset?? |
|
|
Hej ok det låter ju som om Pickis fått i en M5 motor i nått liknande :-) vore guld om du ville skicka ett litet mail med dom värsta fallgroparna!!HMM besikta nja det får vi se om man behöver;-)Annars kansk e du kan skriva lite här på forumet Dennis/// dennis.j@home.se |
|
|
Tjena Matte!!!! JA JA Tjata!! haha!! Joo jag vet att jag hade mycke problem med att få till min kärra men dom flesta felen var jag själv orsaken till hmm...har dessutom hunnit med att byta blockpackningen oxå *suck* men nu går den som ett spjut ska du veta,har dessutom slicks monterat och fästet är 100% måste varva 5-6000 varv i starten för att inte motorn ska korka igen,har vägt bilen oxå, vågen stannade på 1200kg,du ska snart få tider på prestandan..hehe!!! jag ska mejla dej vid tillfälle. Dennis1 visst kan jag mejla dej och berätta allt elände som jag råkade ut för så du slipper göra samma misstag som jag gjort,nu har jag ju facit i handen och då är ju allt busenkelt.... ///Pickis |
|
|
Alla besiktningsmän ser nog inte skillnad på en M5 snurra och en 525 snurra. Finns ju åxå plastkåpor å sånt man kan skruva på __________________ -ridern- 525i 1990 24V Yamaha MountainMax 700 Länk |
|
|
Hej igen Pickis det vor guld värt om du ville skicka ett mail till mig ...:-) Dennis Väntar hoppfullt:-) |
|
|
-> ridern En besiktningsman som inte ser skillnad på en S38 och en vanlig 525-snurra borde byta yrke eller gå till närmsta optiker för kontroll. Det är STOR skillnad på dessa motorer och man ska nog inte hoppas att ngn herre på SBP råkar missa det. Tyvärr.... Meka eller muta! *s* -> Dennis1 Det där böket med grenröret som Pickis nämner slipper du nog eftersom M5-motorn du tänker (?) använda kommer från en E34 och därmed förmodligen redan har rätt grenrör. Pickis byggde i en E28 och då blir grenröret lite för "stort"... |
|
|
Hmm... blir ju inte lite frestad... Någon som provat att göra om en E39 523i med M-paket till M5 E39? Vad kostar motorn till M5:an... Vad mer behöver man... Drivpaket/Bromsar... ? Hälsningar! /Jake |
|
|
TJa! jag har en bmw 525-90 som jag har knölat ner en 3,6 m5 motor i. Det mesta passar hyfsat, men främre avgasröret måste byggas om. växellådan måste du byta till 535 låda. kardan passar från 525. styrbox måste bytas, du måste skaffa oljekylare + luftmassemätare till m5. En hel del smådetaljer måste även ändras.. Räkna med många många garagetimmar... tro mig jag vet. Sen var det besiktning. (hej å hå) HAr ännu inte besiktat min med m5 motorn, men ska testa att köra igenom utan att säga nåt om motorbyte. Döljer man bara texten M-POWER på ventilkåpan samt M-märket på insuget borde det gå vägen. och gör det inte det, är det bara hem å gråta en skvätt, sen sätta i orginalmotorn igen. tacksam för vidare diskussion i ämnet m5 motor i 525 e34. KS |
|
| JAG HAR EN 535 -91 FUNDERAR STARK PÅ ATT TRYCKA I 3,6L. NI SA ATT DET VAR LITE KRUX NÄR MAN HADE 525 MEN MED 535 KANSKE MAN HAR MER GRATIS???? | |
| En liten fråga om det där med besiktningen, är det inte möjligt att "typbesikta"? Det är ju något man kan göra om man sätter i en turbo i en bil som saknat turbo innan. Det kostar ju en tiotusen men vad gör det, det är ju bara pengar. ;) | |
| det är bara att låsa motorhuven på något fiffigt sätt, vad jag vet är det inget krav att den skall gå att öppna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.