|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada och icke-glada! Jag har beställt en diffusor i kolfiber till e60'n för att kunna bygga 4 avgasrör. Har googlat och sökt på engelska sidor, tyska sidor med google translate men blir faktiskt inte klokare av det folket skriver på deras språk.. Någon här på forumet som vet hur man gör eller gett sig på och kanske har några grymma bilder? Skulle uppskattas om man fick tag på någon grym förklaring. Kan jag ens ge mig på det jobbet själv med basic verktyg och lite mekvana? Mvh, Underdog | |
|
Har du en E61 kan det bli en del problem då kompressor till nivåregleringen är i vägen. Finns sätt att bygga runt den men då får du inte optimalt flöde genom systemet. Kan bli att byta plats på kompressorn. Har läst om ett projekt som detta i forumet, tyvärr minns jag inte vem som gjorde det. Tror han lyckades så går gör det. /Rikard |
|
| Min är e60. Kanske är samma sak med den som e61? | |
| Tror inte E60 har någon nivåregleringskompressor. Du borde kunna titta på olika tillverkare av avgassystem och se hur de designat sina med fyra pipor. | |
|
E61 = Helvete om du ska byga quad system E60 = Hur lätt som helst ;) Det du behöver är en smal ljuddämpare. (då batteriet sitter på passagerarsidan och tar lite plats) för mer info skicka PM www.Garaget.org/pitstop min 545:a har jag byggt 4-rörs system på samt min gamla 525d E61 |
|
| Underbart! Jag ska inte ha några ljuddämpare på avgassystemet. Så nu återstår det bara hur man tar av diffusorn? Måste hela stötfångaren bak tas av? | |
| Jag minns någon med "pitstop" hade gjort det. Nu har du fått svar från personen jag tänkte på i mitt första inlägg. | |
|
Nix det nåste man inte... Om du kan lyfta upp bilen så är det bara att skruva av skruvarna längst ner en på varje sida och två stycket i mitten typ. Sedan har du fyra st skruvar på ovansidan. Men börja med det så ser du att det inte är någon konst :) Lycka till! Så här ser det ut Länk |
|
| Okej, verkar vara lite trångt att ta av de 4 övre skruvarna? De ska väl skruvas av uppåt å inte neråt? | |
| Snett neråt om jag inte mina fel. MEN det är mkt enkelt att plocka bort hela kofångaren. Tar mindre tid för mig :) då får du även lite insyn bakom där så du kan planera avgas bygget OCH rengöra! | |
| Okay, då blir det nog till att plocka ner hela stötfångaren. Kan man göra det utan å behöva lyfta bilen? Avgassystemet ska byggas av ett företag så värst mkt behöver jag inte planera, men göra rent, absolut! | |
| Ja det lan du men då får du krypa ner lite under bilen :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.