AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.201

Nivåreglering fastnat i högsta punkt e39

Da
10
Danne87
750iA -96
328i -96
Hejsan, jag har försökt söka mig till vad det kan vara för fel men hittar som inget svar. Min nivåreglering är fast i högsta höjd och stenhård, den sjunker inget när den bara står. Kan den ha frusit när det är kallt ute? Iom att lampan tänds inte förens efter 10min ungefär. Ska prova imorgon att spraya alla elkontakter till pump och styrdon imorgon.
Jo
187
Johan_e39
520dAT M-sport -09
Låter konstigt om den frusit i högsta läget. För isåfall måste väl nånting ha blivit väldigt fel? Den måste ju isåfall ha blivit knäpp och pumpat upp bilen så högt den bara kan och sen lagt av? Eller menar du att den lagt av i normalläge?
Da
10
Danne87
750iA -96
328i -96
Har haft bilen i varm garage över natten och det är ingen skillnad på bilen. Pumpen startar när jag öppnar dörren och försöker pumpa så jag tror hel enkelt att nån nivågivare eller gränsläge är trasig eller glappt.

Men ska hissa den och kolla allt kablage och så, för nått luft läckage verkar det ju inte vara.
Jo
187
Johan_e39
520dAT M-sport -09
Du kan ju prova koppla bort batteriet en halvtimma. Vet ej hur nivåregleringen är, men det kan göra underverk på allt möjligt i en e39.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.