|
|
|
|---|---|
|
Dubbelekerfälgarna M Style 207, som satt monterade som standard på 1-serien M-Sport med karosskod E87 - passar de på min nya 118 d M-Sport med karroskod F20 månntro? De har ju olika bredd fram och bak - är det det något som skulle vara ett hinder för att passa på F20? Enligt BMW-säljare i Göteborg skiljer bultstorleken, och att fälgarna därmed inte skulle passa. Jag tänker ha de gamla M-sportfälgarna som vinterfälgar. Länk till fälgarna som jag syftar på : Länk Tony | |
|
bultstorleken spelar ingen roll för fälgen, sålänge du kör med originalbultarna till bilen så tror jag inte att du kommer ha några större problem hålen i fälgarna brukar vara rätt stora, och bulten går ju från m12 till m14, men testa tryck igenom en bult så ser du med en gång |
|
|
E87 fälgar passar på F20! Har monterat 18" vinterhjul från en 335d 2010 på en F20 och det sitter perfekt. |
|
|
Det skiljer sig på ET mellan F20, E87 och även E91. Utgår man från en 8" bred fälg så gäller följand ET från Realoem: F20: ET52 E87: ET49 E91: ET34 Alltså tar man en E87 fälg och sätter på en F20 borde den hamna 3mm längre ut. Ang M12 vs M14 vet jag inte hur det passar. Men om man tar en E91 fälg och sätter på en F20 borde den hamna 18mm för långt ut. More som provat och säger det sitter perfekt måhända (du kanske syftar på M12 vs M14) men det skiljer sig från orginal. Bak brukar det kunna se ok ut men mest fram kan det se skumt ut och stänker och blästrar upp på sidan. |
|
| nu är det ju inte så att fälgarna är anpassade för att ligga spikrakt mot skärmkanten, så om man kör något med lite lägre et så kommer varken polis eller SBP underkänna detta | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.