|
|
|
|---|---|
|
Vad är en rimlig kostnad för att byta skivor och belägg fram på en E39 - 96? PeterO | |
|
Bromsbelägg 572:- +moms Skivor 2 X 612:- +moms Hela jobbet ca 2500:- +moms, i detta är arbete, fjädrar och sensor inkluderat Obs detta är orginaldelar, finns säkert pirat men mitt råd sätt i orginaldelar på en så viktig sak som bromsar. NoFear <¤¤00¤¤> |
|
|
Det är större och troligen dyrare skivor på 540 än på 523! Jag skulle tippa på 1000 kr./st Mvh, Steaman |
|
|
Mycket nyttigt här: Länk Kolla med ÅF direkt. Mvh Björn |
|
| Finns det någon bra instruktion hur man byter bromskivor inkl.belägg bak på E39 528 -97 | |
|
kolla in: Länk |
|
|
Mekonomen här i Fagersta säljer bland annat Brembo Plus-skivor, som passar rakt av... Slitsade och ventilerade... Har för mig att dom kostade 700 spänn/styck.... Dom säljer även hela Green, och Red Stuff sortimentet... Så det finns klart bättre alternativ är original enligt min mening.... mvh/ /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) |
|
| Är inte Brembo skivorna dom säljer på Mekonomen nån "ekom0ni-variant" - tror det... mao. varning för sk. Brembosprickor..., det är skillnad på Brembo och Brembo !! | |
| Skulle jag behöva att byta min belägg till min bil så skulle jag aldrig sätta på orginal... för det kan inte finns några andra belägg som dammar så jäkla mycket som orginal beläggen. | |
|
Lite off här men jag måste bara skriva om min lille grabbs åsikt om min M535:as utseende..(Tommy Power inspirerade :)) Bilens INREDNING är lite sliten sa jag till han,då hasplade han ur sig>>>Jo,men UTREDNINGEN ser fin ut iaf..(lacken blänker :)) Mvh Janne. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Orginalbelägg är av märket Textar ,528/96 dammar inte speciellt mycket allas tycker jag. har inte bytt dom än minst 50% kvar 7400 mil. Det är inte värre att byta skivor bak än på nån annan bil samma konstruktion som de flesta har med invändig handbroms. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.